بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی کشور گفت:

۵۰ میلیارد تومان برای راه اندازی مناطق آزاد تجاری

۵۰ میلیارد تومان برای راه اندازی مناطق آزاد تجاری
دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی کشور گفت: فعلا در حد تهیه طرح جامع و یکسری زیرساخت‌های اولیه و فیزیکی برای آن‌ها مجوز محدود ۵۰ میلیارد تومانی را گرفته ایم.
کد خبر : ۲۶۰۸۵۹

۵۰ میلیارد تومان برای راه اندازی مناطق آزاد تجاری

بورس نیوز: سعید محمد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی کشور در خصوص بودجه در نظر گرفته شده برای تاسیس مناطق آزاد اقتصادی جدید اظهار کرد: بودجه دولتی به ما تخصیص داده نشده با اینکه در لایحه بودجه، پیشنهاداتی برای تخصیص بودجه دولتی به مناطق آزاد ارائه شده بود که مجلس شورای اسلامی آن را حذف کرد.

وی افزود: بنابراین بر آن شدیم برای توسعه و راه اندازی مناطق جدید بتوانیم از مناطق موجود برای تاسیس مناطق جدید هزینه کنیم که در تاریخ ۶ تیر ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی نامه‌ای را خطاب به رئیس جمهور ارسال و ما را از این کار منع کرد ضمن اینکه در حال رایزنی برای حل این مشکل با نمایندگان مجلس هستیم و این موضوع در حال حل شدن است.

وی درباره میزان بودجه برای راه اندازی مناطق آزاد تجاری افزود: فعلا در حد تهیه طرح جامع و یکسری زیرساخت‌های اولیه و فیزیکی برای آن‌ها مجوز محدود ۵۰ میلیارد تومانی را گرفته ایم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی کشور بیان کرد: برای نخستین بار در سال گذشته میزان صادرات و واردات مناطق آزاد برابر شد.

وی ادامه داد: برابر شدن میزان صادرات و واردات در مناطق اقتصادی، بیانگر این است که مناطق آزاد در ریلی قرار گرفته که بیشتر به سمت صادرات حرکت می‌کند.

محمد بر اساس رصد شورای عالی مناطق اقتصادی کشور در سه ماهه نخست ۱۴۰۱، رشد صادرات وجود داشته است.

وی درباره واردات کالا‌های تولید مشابه از مبادی مناطق آزاد گفت: همکاران ما بحث واردات در مناطق آزاد را به جد کنترل می‌کنند تا کالا‌های مشابه تولید داخل از مناطق آزاد وارد نشود نمونه آن درباره کالا‌های لوازم خانگی کُره‌ای بود که مناطق آزاد را نیز مشمول قانون ممنوعیت واردات این نوع کالا‌ها کردیم تا از تولید داخل حمایت شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
وزیر اقتصاد به سوالات نمایندگان پاسخ می دهد
در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی؛

وزیر اقتصاد به سوالات نمایندگان پاسخ می دهد

تاسیس منطقه آزاد مشترک بین ایران و روسیه
در پی توافقات انجام شده صورت می گیرد؛

تاسیس منطقه آزاد مشترک بین ایران و روسیه

افزایش تولیدات پتروشیمی کشور به ۱۶۷ میلیون تن
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی کشور گفت:

افزایش تولیدات پتروشیمی کشور به ۱۶۷ میلیون تن

ارسال نظر