بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲
عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس گفت:

تاثیر بازار مالی و بورس بر اقتصاد کشور

تاثیر بازار مالی و بورس بر اقتصاد کشور
عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس گفت: بازار مالی و بورس در سرنوشت مردم و اقتصاد کشور اثرگذار است، در چند سال گذشته که بورس دچار تنش شد، درست است که مردم صبوری کردند، ولی آسیب جدی به مردم و اعتماد آن‌ها به دولت و سیاستگذاران زد.
کد خبر : ۲۶۰۸۷۲

تاثیر بازار مالی و بورس بر اقتصاد کشور

بورس نیوز: جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس اظهار کرد: بازار مالی و بورس در سرنوشت مردم و اقتصاد کشور اثرگذار است، در چند سال گذشته که بورس دچار تنش شد، درست است که مردم صبوری کردند، ولی آسیب جدی به مردم و اعتماد آن‌ها به دولت و سیاستگذاران زد.

وی افزود: در این بخش هر چقدر بتوانیم قوانین را شفاف‌تر کنیم تا افرادی که تخلف کرده‌اند مجرم شناخته و تنبیه شوند، اعتماد مردم به بورس بیشتر می‌شود. بدین شکل مردم بیشتر جذب بازار سرمایه شده و در عین حال بازار شفاف‌تر می‌شود.

به گفته عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس اصلاح قانون بازار سرمایه یک ضرورت است و این اصلاح باید با توجه به تنوع ابزار‌های بازار سرمایه و روش ارتباطات انجام شود. چه در قوه قضاییه برای برخورد با متخلفان بازار سرمایه و چه در دولت، اگر نیاز به اصلاح قانون است باید به مجلس اطلاع بدهند که مجلس در این راستا گام بردارد و قانون را اصلاح کند؛ چرا که ما باید به دنبال جلب اعتماد مردم باشیم.

کوچکی نژاد گفت: قانون خوب حد و مرز تخلف و غیر تخلف را روشن می‌کند و مسیر تخلف را برای سواستفاده‌گران و متخلفان می‌بندد. قانون اگر این خاصیت را نداشته باشد قانون نیست. قانون بازار سرمایه نیز باید در همین راستا اصلاح شود یعنی در عین حمایت از بازار سرمایه و سهامدارن خرد، مسیر متخلفان و سواستفاده گران را ببندد و چگونگی برخورد با متخلفان را نیز روشن کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
قرائت گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۰ در هفته جاری
در مجلس شورای اسلامی انجام می شود؛

قرائت گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۰ در هفته جاری

۵۰ میلیارد تومان برای راه اندازی مناطق آزاد تجاری
دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی کشور گفت:

۵۰ میلیارد تومان برای راه اندازی مناطق آزاد تجاری

ارسال نظر