بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
۲۲ درصد مطالبات گندمکاران تسویه نشده است
رئیس بنیاد ملی گندمکاران ارزش گندم‌های خریداری شده را ۷۴ هزار میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد که از این رقم ۱۷ هزار میلیارد تومان هنوز به کشاورزان پرداخت نشده و به عبارتی ۲۲ درصد مطالبات هنوز تسویه نشده است.
کد خبر : ۲۶۰۹۱۴

۲۲ درصد مطالبات گندمکاران تسویه نشده است

بورس نیوز: عطاء الله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران، با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از ۶ میلیون تن گذشت، اظهار کرد: تاکنون ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به کل میزان خرید سال گذشته (۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان) ۲ میلیون تن افزایش دارد.

وی ارزش گندم‌های خریداری شده را ۷۴ هزار میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد که از این رقم ۱۷ هزار میلیارد تومان هنوز به کشاورزان پرداخت نشده و به عبارتی ۲۲ درصد مطالبات هنوز تسویه نشده است.

هاشمی با اشاره به اینکه هفته گذشته حدود ۱،۸۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات تسویه شده است، از روند پرداخت انتقاد کرد و گفت: کشاورزان از این شیوه ناراضی هستند و به ما اعتراض می‌کنند که شما عنوان کردید گندم را به دولت بفروشیم، اما الان دولت مطالبات را به موقع پرداخت نمی‌کند.

وی اضافه کرد: به همین دلیل برخی به فروش گندم در بازار آزاد روی آورده اند چرا که آنجا پول گندم را به کشاورزان نقد می‌پردازند و در برخی مناطق حتی بین ۵۰۰ تا ۱،۰۰۰ تومان هم گران‌تر می‌خرند.

هاشمی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود میزان خرید گندم در سال جاری به ۷ میلیون تن برسد، گفت: این مساله بستگی زیادی به روند پرداخت مطالبات دارد و اگر دولت همین شیوه فعلی را ادامه دهد قطعاً آسیب می‌خوریم و پیش بینی‌ها محقق نمی‌شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
حذف ارز ترجیحی باید اجرا می شد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

حذف ارز ترجیحی باید اجرا می شد

امیدواری به کاهش قیمت برنج در زمان برداشت
معاون بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت:

امیدواری به کاهش قیمت برنج در زمان برداشت

تثبیت قیمت برنج در سال آینده
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس پیش بینی کرد:

تثبیت قیمت برنج در سال آینده

ارسال نظر