بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
مبادلات تجاری ایران و چین در ۷ ماه نخست سال جاری میلادی به ۹ میلیارد و ۶۷۰ میلیون دلار رسیده است.
کد خبر : ۲۶۱۶۱۲

مبادلات تجاری بیش از ۹ میلیارد دلاری ایران و چین

بورس نیوز: گمرک چین اعلام کرد: مبادلات تجاری ایران و چین در ۷ ماه نخست سال جاری میلادی به ۹ میلیارد و ۶۷۰ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات ایران و چین در ماه‌های ژانویه تا جولای امسال با رشد ۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. مبادلات دو کشور در ماه‌های ژانویه تا جولای ۲۰۲۱ بالغ بر ۷ میلیارد و ۸۹۰ میلیون دلار اعلام شده بود.

واردات چین از ایران در ۷ ماه نخست ۲۰۲۲ به ۴ میلیارد و ۴۷۰ میلیون دلار رسیده که این رقم با رشد ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. چین در ماه‌های ژانویه تا جولای ۲۰۲۱ بالغ بر ۳ میلیارد و ۶۳۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

صادرات چین به ایران در ماه‌های ژانویه تا جولای ۲۰۲۲ نیز با رشد ۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است. چین در ۷ ماهه سال قبل ۴ میلیارد و ۲۶۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش تراز تجاری دو کشور در ۷ ماهه نخست سال جاری میلادی به میزان ۷۳۰ میلیون دلار به نفع چین بوده است.

کل تراز تجاری چین با دنیا در ۷ ماهه نخست امسال مثبت ۴۸۱ میلیارد دلار برآورد شده است. چین در ۷ ماهه نخست سال جاری میلادی ۳۶۴۳ میلیارد دلار با کشور‌های جهان مبادله تجاری داشته که این رقم با رشد ۱۰.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. این کشور در ۷ ماهه نخست امسال ۲۰۶۲ میلیارد دلار کالا صادر و ۱۵۸۱ میلیارد دلار کالا وارد کرده است. صادرات چین در این دوره ۱۴.۶ درصد و واردات این کشور ۵.۳ درصد افزایش داشته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
برای نخستین بار اتفاق می افتد؛

صادرات مرکبات ایران به چین

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

دلال ها؛ عامل مهم در قیمت ارز

ارسال نظر