بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
با وجود کاهش ۶.۵ درصدی تولید فولاد جهان طی ماه جولای ۲۰۲۲، تولید فولاد ایران در این ماه ۳۴ درصد رشد کرده و به ۲ میلیون تن رسیده است.
کد خبر : ۲۶۱۶۸۲

افزایش تولید فولاد ایران به ۲ میلیون تن

بورس نیوز: انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد کل تولید فولاد جهان در هفتمین ماه سال جاری میلادی ۶.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته و به ۱۴۹.۳ میلیون تن رسیده است.

با وجود کاهش ۶.۵ درصدی تولید فولاد جهان طی ماه جولای ۲۰۲۲، تولید فولاد ایران در این ماه ۳۴ درصد رشد کرده و به ۲ میلیون تن رسیده است. ایران در هفتمین ماه سال میلادی گذشته ۱.۴۹ میلیون تن فولاد تولید کرده بود.

این گزارش کل تولید فولاد ایران در ۷ماهه نخست سال جاری میلادی را نیز ۱۷.۴ میلیون تن اعلام کرده است. تولید فولاد ایران در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۷ درصد رشد داشته است. ایران در ماه‌های ژانویه تا جولای سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۱۶.۸ میلیون تن فولاد تولید کرده بود.

ایران با تولید بیش از ۱۷ میلیون تنی فولاد در ۷ ماهه امسال به عنوان دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان طی این دوره شناخته شده است. در میان ۱۰ تولیدکننده بزرگ فولاد جهان فقط ایران و هند بوده‌اند که در ۷ماهه امسال با رشد تولید مواجه شده‌اند و تولید فولاد سایر کشور‌ها کاهشی بوده است.

چین به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد جهان، ۶۰۹.۳ میلیون تن فولاد در ماه‌های ژانویه تا جولای امسال تولید کرده است. تولید فولاد چین در این دوره ۶.۴ درصد کاهش یافته است. هند، ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه، برزیل و ایران به ترتیب در رتبه‌های دوم تا دهم قرار گرفته‌اند.

در حالی تولید فولاد ایران با وجود قرار داشتن تحت تحریم‌های آمریکا در ۷ماهه نخست ۲۰۲۲ و همچنین در هفتمین ماه این سال رشد داشته که تولید فولاد آمریکا به عنوان عامل و بانی وضع تحریم‌ها علیه ایران در این دوره ۳ درصد و در هفتمین ماه امسال ۶.۴ درصد کاهش داشته است.

کل تولید فولاد جهان در ۷ماهه نخست سال جاری میلادی نیز ۱۱۰۲ میلیون تن گزارش شده است که این رقم با افت ۵.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر