بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
بانک جهانی با بررسی چشم انداز شاخص‌های کلان اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرد با وجود حفظ تحریم‌ها، رشد اقتصادی ایران در این سال به ۳.۳ درصد برسد و تراز حساب‌های جاری ایران مثبت ۴.۱ درصد تولید ناخالص داخلی شود.
کد خبر : ۲۶۱۶۸۸

چشم انداز مثبت شاخص های کلان اقتصاد ایران در سال جاری

بورس نیوز: بانک جهانی با بررسی چشم انداز شاخص‌های کلان اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرد با وجود حفظ تحریم‌ها، رشد اقتصادی ایران در این سال به ۳.۳ درصد برسد و تراز حساب‌های جاری ایران مثبت ۴.۱ درصد تولید ناخالص داخلی شود.

در این گزارش نیز بیان شده است؛ بانک جهانی در ادامه گزارش خود از بهبود وضعیت مالی دولت ایران در سال ۲۰۲۲ خبر داده و پیش‌بینی کرده است کل درآمد‌های دولت ایران طی این سال به معادل ۱۱.۶ درصد تولید ناخالص داخلی برسد. در سال پیش از آن درآمد‌های دولت معادل ۱۱ درصد تولید ناخالص داخلی اعلام شده بود.

همچنین پیش‌بینی شده است مصرف بخش خصوصی در ایران طی امسال رشد ۲.۴ درصدی پیدا کند و رشد مصرف بخش دولتی نیز به ۳.۶ درصد برسد.

نرخ تشکیل سرمایه که از شاخص‌های مهم اقتصادی به حساب می‌آید نیز با رشد ۳.۷ درصدی در سال جاری میلادی مواجه می‌شود و به معادل ۳۳.۳ درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید. ارزش پس‌انداز‌های ملی نیز به معادل ۳۷.۵ درصد تولید ناخالص داخلی می‌رسد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر