بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
در بازارهای جهانی؛

رشد ۴ درصدی بهای اونس

بهای هر اونس طلا با ۴.۵ درصد افزایش به ۱۷۵۶ دلار رسید. قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۲۶ درصد افزایش به ۱۷۵۷ دلار رسید.
کد خبر : ۲۶۱۷۲۳

بهای هر اونس افزایش ۴ درصدی داشت

بورس نیوز: بهای هر اونس طلا با ۴.۵ درصد افزایش به ۱۷۵۶ دلار رسید. قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۲۶ درصد افزایش به ۱۷۵۷ دلار رسید.

ارزش دلار ۰.۲ درصد کاهش یافت و طلا را برای خریدارانی که سایر ارز‌ها را در اختیار دارند ارزان‌تر کرد، در حالی که شاخص بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا نزدیک به بالاترین سطح چند هفته‌ای در جلسه قبل بود.

سرمایه‌گذاران آماده هستند تا فدرال رزرو تعهد خود را برای کاهش تورم دو برابر کند و انتظار دارند که پاول در گردهمایی سالانه بانک مرکزی این هفته در وایومینگ پیام سختگیرانه‌ای را ارائه دهد و امید‌ها برای کاهش نرخ بهره در سال آینده را از بین ببرد.

نرخ‌های بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد و در عین حال دلار را تقویت می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، سفارشات جدید برای کالا‌های سرمایه‌ای تولیدی ایالات‌متحده در ماه جولای افزایش یافت، اما سرعت آن نسبت به ماه قبل کاهش یافت، در حالی که افزایش قابل‌توجهی در محموله‌ها نیز نشانه دیگری از ادامه رشد اقتصاد با سرعت آهسته و عدم رکود ثبت شد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۹.۱۳ دلار رسید، پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش به ۸۷۶.۱۶ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۰۴۴ دلار و ۱۹ سنت رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر