بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
نیلوفر شهریاری، کارشناس اداره فرهنگسازی و ارتقای سواد مالی در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد:

سواد مالی باید در خانواده آموزش داده شود

سواد مالی باید در خانواده آموزش داده شود
کارگاهی به صورت یک روزه با همکاری بورس نیوز برای والدین برگزار شد و هدف از برگزاری آن ارتقای سواد مالی و فرهنگسازی در این زمینه بود.
کد خبر : ۲۶۱۹۳۰

سواد مالی باید در خانواده آموزش داده شود

نیلوفر شهریاری، کارشناس اداره فرهنگسازی و ارتقای سواد مالی در این خصوص به بورس نیوز، گفت: از ابتدای سال جاری برای ارتقای سواد مالی برنامه‌های طرح ریزی شده و رویداد‌ها و پروژه‌هایی نیز انجام شده که تمام این تلاش‌ها در جهت فرهنگسازی و ارتقای سواد مالی بود. همچنین جشنواره ۱۰ روزه سواد مالی کندو ویژه کودکان و نوجوانان در بهار سال جاری برگزار شد که این جشنواره با ایجاد فضای خانوادگی و دوستانه سعی کرد به صورت غیر مستقیم سطح سواد مالی را در میان خانواده ارتقا بخشد.

وی افزود: وبینار سواد مالی با دیدگاه کارآفرینی و مشارکت آموزش و پرورش برگزار شد، ولی رویکرد متفاوت بود چراکه در این وبینار هدف، بیشتر معلمان و مربیان آموزش و پرورش بودند، این وبینار گامی رو به جلو در فرهنگسازی سواد مالی و حرکتی مثبت در جهت ارتقای سطح سواد مالی بود.

کارشناس فرهنگسازی و ارتقای سواد مالی بیان کرد: در کارگاه سواد مالی که با مشارکت بورس نیوز برگزار شد، سعی بر این بود که با ایجاد فضای آموزشی برای والدین به ارتقای سطح سواد مالی فرزندان کمک شود. مدیریت پول، بودجه بندی و پس انداز از جمله مباحثی هستند که اگر از سمت والدین به فرزند منتقل شود تاثیرگذاری بیشتری دارد. شرکت توسعه مدیریت آموزش بورس برنامه‌های دیگری را برای ارتقای سواد مالی در دست اقدام دارد و در کنار همکاری نهاد‌ها و علاقمندان به این حوزه در پیشبرد این هدف گام برمی‌دارد.

وی با اشاره به اینکه از همکاری نهاد‌ها وعلاقمندان به ارتقای سواد مالی استقبال می‌شود، گفت: با برنامه ریزی انجام شده چند رویداد که در آن نهاد‌های مختلف با شرکت همکاری دارند برگزار خواهد شد که اطلاع رسانی این رویداد‌ها به زودی انجام می‌شود.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر