بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
فریدون رهنما،عضو هیات علمی دانشگاه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

آمادگی در بازارهای جهانی مستلزم ارتقای سواد مالی

آمادگی در بازارهای جهانی مستلزم ارتقای سواد مالی
عضو هیات علمی دانشگاه گفت:اعتقاد داریم که خود را برای کار در بازار‌های جهانی آماده کنیم و این موضوع مستلزم ارتقای سواد مالی ماست.
کد خبر : ۲۶۲۰۷۳

آمادگی در بازارهای جهانی مستلزم ارتقای سواد مالی

فریدون رهنما، استاد و عضو هیات علمی دانشگاه و موسس و رئیس دو نهاد علمی مورد تایید کشور، در گفتگو با بورس نیوز اظهار کرد: دورنمای اقتصاد ایران را ابتدا باید در دیپلماسی سیاسی کشور دید. اگر بخواهیم تحلیل از آینده اقتصادی ایران داشته باشیم باید به سراغ سیاسیون برویم که در دیپلماسی سیاسی چه کاری انجام می‌دهند.

وی افزود: اگر دیپلماسی سیاسی کشور به ثمر مناسب برسد، قطعا اقتصاد ایران به ظرفیت توسعه و رشد بیشتر خواهد رسید و تامین نیاز‌های معیشتی مردم را به دنبال خواهد داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه در این باره ادامه داد: اگر در دیپلماسی سیاسی برنامه اصولی و درست نداشته باشیم قطعا اقتصاد ایران ره به جایی نخواهد برد. اقتصاد ایران کاملا وابسته به دیپلماسی سیاسی کشور در عرصه‌های بین المللی است.

وی درباره صنایع پیشتاز بازار سرمایه بیان کرد: همه این عوامل به روابط بین الملل کشور بر می‌گردد. ممکن است همه صنایع رشد کنند. به ویژه صنایعی که وابسته به ظرفیت طبیعی اقتصاد ایران مثل صنعت نفت و گاز و نیز صنایعی که الگوی مصرفی مردم را مثل صنایع لوازم خانگی، خودرو و... تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ بنابراین هر حرکت اقتصادی در عرصه بین المللی می‌تواند صنایع کشور را تحت تاثیر قرار دهد و بازار‌های ما متاثر از آن می‌توانند رونق پیدا کنند.

رهنما در پایان گفت: اعتقاد داریم که خود را برای کار در بازار‌های جهانی آماده کنیم و این موضوع مستلزم ارتقای سواد مالی است.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سواد مالی باید در خانواده آموزش داده شود
نیلوفر شهریاری، کارشناس اداره فرهنگسازی و ارتقای سواد مالی در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد:

سواد مالی باید در خانواده آموزش داده شود

سواد مالی در برنامه درسی دانش آموزان دیده شده است
معاونت متوسطه منطقه ۲ آموزش و پرورش:

سواد مالی در برنامه درسی دانش آموزان دیده شده است

ارسال نظر