بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
مدیرعامل موسسه نیکوکاری رعدالغدیر گفت:

قطع سامانه ۶۳۶۹ پاسخ به سوالات یارانه

قطع سامانه ۶۳۶۹ پاسخ به سوالات یارانه
مدیرعامل موسسه نیکوکاری رعدالغدیر گفت:سامانه ۶۳۶۹ به مدت چهار سال برای پاسخگویی به سوالات مردمی درخصوص یارانه‌ها فعالیت دارد
کد خبر : ۲۶۲۱۰۴

قطع سامانه ۶۳۶۹ پاسخ به سوالات یارانه

بورس نیوز: علیرضا آتشک، مدیرعامل موسسه نیکوکاری رعد الغدیر، اظهار کرد: موسسه نیکوکاری رعد الغدیر درطی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با وزارت کارو رفاه اجتماعی قرار بود سامانه‌ای تلفنی را با کمک افراد دارای معلولیت درخصوص پاسخگویی به سوالات یارانه‌ای مردم راه‌اندازی کند که وزارت کار نیز موظف به پرداخت حق الزحمه و بیمه نیرو‌ها (معلولانی که به عنوان اپراتور مشغول به کار شدند) بود.

وی با اشاره به اینکه سامانه ۶۳۶۹ به مدت چهار سال برای پاسخگویی به سوالات مردمی درخصوص یارانه‌ها فعالیت دارد، ادامه می‌دهد: از اردیبهشت امسال با اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها ۱۰۰ نفر به تعداد اپراتور‌های این سامانه که از افراد دارای معلولیت هستند با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر کار وقت (عبدالملکی) افزوده شدند، به طوری که پیش از این اپراتور‌های سامانه حدود ۲۵ نفر از افراد دارای معلولیت بودند، اما به درخواست وزارتخانه ۱۰۰ نفر دیگر به آن‌ها اضافه شدند.

مدیرعامل موسسه نیکوکاری رعد الغدیر با اشاره به اینکه اپراتور‌های سامانه پیش از فعالیت در سامانه ابتدا به صورت حرفه‌ای آموزش‌های لازم را دریافت کردند، می‌افزاید: اکنون که حدود ۴ ماه از اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها می‌گذرد و اپراتور‌های سامانه ۶۳۶۹ به سوالات مردمی پاسخ داده‌اند، وزارت کار هنوز هزینه‌ای پرداخت نکرده است.

آتشک خاطرنشان می‌کند: از سوی دیگر قرارداد ۱۰۰ نفری که به نیرو‌ها اضافه شدند تا پایان سال بود، اما پس از دو ماه، ۴۰ نفر آن‌ها تعدیل شدند.

وی با اشاره به اینکه از بهمن سال گذشته وزارت کار و رفاه اجتماعی به موسسه نیکوکاری رعد الغدیر ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدهی دارد، بیان کرد: از بهمن ماه از وزارت کار طلبکار هستیم. هرکدام از نیرو‌های سامانه ۶۳۶۹ هزینه دارند و در این مدت موسسه با دریافت کمک‌های خیرین و وام از بانک‌ها توانسته حقوق نیرو‌ها را پرداخت کند، اما اکنون دو ماه است که دیگر اپراتور‌های سامانه مذکور حتی حقوقی دریافت نکرده‌اند.
آتشک تصریح می‌کند: از هفته گذشته به علت ناتوانی مالی ۶۳۶۹ مجبور شدیم پس از نامه نگاری با مسئولان وزارت کار، دست از کار بکشیم و اکنون اگر مردم با این سامانه تماس بگیرند به طور خودکار به مدت ۲۰ دقیقه در صف انتظار می‌مانند و درنهایت هم کسی پاسخگوی آن‌ها نیست.

وی با بیان اینکه هیئت مدیره موسسه الغدیر تصمیم به قطع همکاری با وزارت کار گرفته، ادامه می‌دهد: نکته جالب این است که از هفته گذشته که سامانه ۶۳۶۹ قطع شده، وزارتخانه هیچگونه اقدامی نکرده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر