بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
در بازارهای جهانی؛

ادامه نوسان در قیمت نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۷ سنت معادل ۰.۸۰ درصد کاهش به ۹۴ دلار و ۹۷ سنت رسید.
کد خبر : ۲۶۲۱۱۲

ادامه نوسان در قیمت نفت

بورس نیوز: قیمت نفت پس‌ از افزایش ۳ درصدی در روز گذشته به‌دنبال تصمیم اوپک پلاس برای ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش تولید در ماه اکتبر، امروز کاهش یافت. این تصمیم اوپک پلاس با هدف توقف روند اخیر کاهش قیمت نفت گرفته شده‌ است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۷ سنت معادل ۰.۸۰ درصد کاهش به ۹۴ دلار و ۹۷ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱ دلار و ۷۷ سنت معادل ۲.۰۴ درصد افزایش، ۸۸ دلار و ۶۴ سنت معامله می‌شود.

سازمان کشور‌های صادرکننده نفت و متحدانش به رهبری روسیه در ائتلاف اوپک پلاس در اجلاس روز گذشته تصمیم گرفتند تولید نفت خود را ۱۰۰ هزار بشکه در روز برای ماه آینده میلادی پایین بیاورند. عربستان و سایر اعضای این ائتلاف نگرانی خود را در مورد روند کاهش قیمت نفت از ماه ژوئن علی‌رغم کمبود عرضه، اعلام کرده بودند.

با وجود این‌که عربستان از تصمیم خود برای بالا بردن قیمت نفت خبر داده بود، اما تحلیلگران انتظار این اقدام اوپک پلاس را نداشتند و عقیده دارند این کاهش تولید بیشتر نمادین بوده و با توجه به ناتوانی این ائتلاف در رسیدن به اهداف تولید خود صورت گرفته است.

تحلیلگران مؤسسه تحقیقاتی ای‌ان‌زد طی یادداشتی اعلام کردند این اقدام اوپک پلاس نشان می‌دهد اعضای این ائتلاف بسیار در مورد حمایت از قیمت نفت جدی هستند، با اینکه می‌دانند این کاهش تولید تاثیر چندانی بر تعادل عرضه و تقاضا در کوتاه‌مدت ندارد.

رییس سیاست خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد امید چندانی به امضای زودهنگام قرارداد اتمی برجام با ایران ندارد. به‌این‌ترتیب بازگشت حدود ۱ میلیون بشکه در روز از نفت ایران به بازار‌های جهانی به تعویق افتاده و بیش‌از پیش‌از قیمت نفت حمایت می‌شود.

تحلیلگران عقیده دارند نفت ایران احتمالاً جای خالی نفت روسیه را در بازار پر خواهد کرد؛ بنابراین عرضه جهانی نفت تغییر چندانی نخواهد داشت و ائتلاف اوپک پلاس باید به نفت حدود ۹۰ دلار در هر بشکه راضی باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
قیمت نفت در کانال ۹۰ دلاری
در معاملات روز جاری؛

قیمت نفت در کانال ۹۰ دلاری

کمبود عرضه نفت در بازار با افزایش تقاضا
به دنبال برداشته شدن محدودیت های کرونایی؛

کمبود عرضه نفت در بازار با افزایش تقاضا

ارسال نظر