بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
رشید قانعی مدیر عامل گروه سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس؛

امیدواری برای افزایش۷۰۰ میلیون دلاری درآمد "پترول" از اواخر سال آتی

امیدواری برای افزایش۷۰۰ میلیون دلاری درآمد
حدود ۴۰ درصد از مطالبات ما تسویه شده و امیدواریم پس از تسویه کامل مطالبات افزایش سرمایه‌ای که مصوبه مجمع سال گذشته بود را محقق کنیم.
کد خبر : ۲۶۲۱۴۸

افزایش سرمایه

رشید قانعی، مدیرعامل پترول در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: پترول ۴ طرح توسعه‌ای دارد. پلی پروپیلن ارغوان گستر ایلام، سود پرک پویان که یک واحد سود پرک مدیکال گرید، پتروشیمی صدف که یک واحدSPR و پتروآرمند لردگان که واحد کریستال ملامین است. با تدابیر اندیشیده شده تا یک سال آینده همه این طرح‌ها به نتیجه خواهد رسید.

وی درخصوص میزان پیشرفت این طرح‌ها افزود: در پتروشیمی صدف ۷۵ درصد پیشرفت، در ارغوان گستر ایلام ۷۰ درصد، در پتروآرمند لردگان ۴۵ درصد و در سود پرک پویان ۲۰ درصد پیشرفت داشتیم که این طرح، پروژه کوچک ۱۰ میلیون دلاری اس. همینطور مجموعه پتروآرمند جزو واحد‌هایی است که سریع به نتیجه می‌رسد. امیدواریم تا اواسط سال آینده این طرح‌ها در مدار باشند.

قانعی درخصوص ظرفیت تولید پترول ادامه داد:  با طرح‌های توسعه که پترول دارد ۳۶۰ هزار تن به ظرفیت تولید پترول افزوده می‌شود. از آنجایی که همه محصولات پترول در زنجیره ارزش است، به نسبت خوراک ۲ تا ۳ برابر قیمت می‌خورد. اگر میانگین تولید محصولات را ۲ هزار دلار در نظر بگیریم امیدواریم از اواخر سال آینده سالانه ۷۰۰ میلیون دلار به درآمد پترول افزوده شود.

مدیرعامل پترول درباره افزایش سرمایه بیان کرد: در مجمع سال گذشته مصوبه‌ای مبنی بر افزایش سرمایه داشتیم. مطالباتی از هلدینگ خلیج فارس داریم. حدود ۴۰ درصد از مطالبات ما تسویه شده و امیدواریم پس از تسویه کامل مطالبات افزایش سرمایه‌ای که مصوبه مجمع سال گذشته بود را محقق کنیم.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر