بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو :

بازار خودرو آرام و بدون مشتری است

بازار خودرو آرام و بدون مشتری است
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو گفت: تا زمانی که محدودیت عرضه خودرو توسط خودروسازان وجود داشته باشد، خودرو در بازار با اختلاف قیمت زیاد نسبت به کارخانه عرضه می‌شود.
کد خبر : ۲۶۲۳۰۹

بازار خودرو آرام و بدون مشتری است

بورس نیوز:سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو درخصوص تاثیر عرضه خودرو‌های وارداتی در بورس کالا بر قیمت خودرو اظهار کرد: مشکل بازار خودرو و اختلاف قیمت خودرو از کارخانه تا بازار ناشی از محدودیت عرضه است و تا زمانی که محدودیت عرضه خودرو از سوی خودروسازان وجود داشته باشد قیمت خودرو در بازار با اختلاف زیاد نسبت به کارخانه عرضه می‌شود.

وی افزود: بنابراین اگر واردات خودرو به صورت محدود و قطره‌چکانی انجام شود، حتی اگر این خودرو‌ها در بورس کالا نیز عرضه شود نمی‌توان انتظار کاهش قیمت‌ها را داشت، زیرا این وضعیت برای یک عده رانت ایجاد می‌کند و به هر صورت یک عده در بورس اقدام به خرید می‌کنند و پس از تحویل در بازار با قیمت بالاتری می‌فروشند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با بیان اینکه مشکل بازار خودرو را عرضه در بورس و قرعه‌کشی حل نمی‌کند، بیان کرد: مشکل بازار را عرضه متناسب با تقاضا و به عبارتی تولید بیشتر حل می‌کند.

وی ادامه داد: فعلا جزئیات واردات خودرو از جمله تعرفه واردات مشخص نیست و تا زمانی که جزئیات به طور کامل اعلام نشود نمی‌توان قیمت خودرو‌های وارداتی را در بازار پیش‌بینی کرد اگر جزئیات واردات و هزینه‌ها مشخص شود آنگاه می‌توان گفت که یک خودروی وارداتی ده‌هزار دلاری با چه قیمتی در بازار باید عرضه شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو خاطرنشان کرد: خودرو یک کالای مصرفی است و به خاطر محدودیت در عرضه تبدیل به یک کالای سرمایه‌گذاری شده است.

موتمنی با بیان اینکه در سال ۹۶ و اوایل سال ۹۷ فاصله قیمت خودرو از کارخانه تا بازار اندک بود، اظهار داشت: با توجه به محدودیت عرضه در مواردی قیمت خودرو در بازار نسبت به کارخانه ۱۰۰ درصد گران‌تر است در حالی که یک مصرف کننده نباید دو برابر قیمت مصوب خودرو برای خرید هزینه بپردازد.

وی درباره قیمت دو خودرو دیگنیتی و فیدلیتی آیا پس از عرضه در بورس گفت: قیمت این دو خودرو در بازار کاهش یافته و علت کاهش قیمت این خودرو به علت افزایش عرضه بود. همچنین شرکت، قید سند در رهن به مدت یک سال را برداشت، بنابراین این دو موضوع موجب کاهش قیمت این دو خودرو در بازار شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر