بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
مشوق‌های بانکی برای صاحبان حساب‌های تجاری
معاون اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی بر اساس اعلام بانک مرکزی، دارندگان حساب‌های تجاری در تراکنش حضوری نیاز به ارائه مستندات تا مبلغ یک میلیارد تومان و بالاتر از آن نخواهند داشت.
کد خبر : ۲۶۲۳۲۵

مشوق‌های بانکی برای صاحبان حساب‌های تجاری

بورس نیوز: غفاری، معاون اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی اظهار کرد: از جمله مشوق بانکی می‌توانند از نقل و انتقالات غیر حضوری که عمدتاً از طریق همراه بانک و اینترنت بانک انجام می‌شود، در سطوح خیلی بالاتری نسبت به اشخاص عادی استفاده کنند، در تراکنش‌های حضوری خودشان نیاز به ارائه مستندات تا مبلغ یک میلیارد تومان و بالاتر از آن نخواهند داشت و در اعطای دست چک و سایر خدماتی که در حوزه کسب و کاری در حوزه خدمات بانکی متناسب با خدمات کسب و کار است به آن‌ها اعطا خواهد شد.

وی گفت:​ بنابر این سیاست قطعی بانک مرکزی این است که در رابطه با صاحبان کسب و کاری که حساب‌های خود را به سازمان امور مالیاتی معرفی کرده اند، حمایت‌هایی را اعمال کنند.

غفاری افزود: در این میان ممکن است برخی از اشخاص که برآورد‌های ما نشان می‌دهد تعدادشان کم است، حساب‌ها و گردش تراکنش‌های تجاری خودشان را در حساب‌های تجاری خودشان انجام ندادند و آن‌ها در حساب‌های غیر تجاری انجام داده اند، که شورای پول و اعتبار در رابطه با این اشخاص مقرراتی را وضع کرد که این مقررات در طول زمان قابل تغییر است و حتی ممکن است ما به نقطه‌ای برسیم که چنین چیزی را وضع نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: به این صورت که در نقطه شروع ما حساب‌هایی که صد تراکنش واریز در هر ماه اتفاق می‌افتد مشروط بر اینکه مجموع مبالغ از ۳۵ میلیون تومان بالاتر باشند را می‌گوییم این حساب شواهد و قرائن فعالیت تجاری در آن وجود دارد و نیاز است که بررسی شود.

وی گفت: صد تراکنش واریز است که نشان می‌دهد این افراد امکان دارد فعالیت تجاری داشته باشد درغیر اینصورت تمام افراد مزد بگیر و حقوق بگیر قاعدتاً حدود ۱۰ تراکنش یا بیشتر یا کمتر واریز به حساب هایشان است.

غفاری در خصوص ملاک محاسبه بر اساس کد ملی یا هر حساب تصریح کرد:​ کد ملی مبنا قرار می‌گیرد، منتهی برای اطمینان خاطر عرض می‌کنم که در حال حاضر برآورد‌ها و بررسی‌های ما نشان می‌دهد که در چارچوب این قاعده شاید کمتر از دو درصد از آمار صاحبان کسب و کار در کشور هستند که حساب هایشان در چارچوب این قاعده مشکوک به حساب‌های تجاری است.

وی درخصوص اینکه دارنده حساب باید عملیاتی را انجام دهد تا حسابش، حساب تجاری شناخته شود، گفت: صاحبان کسب و کار علی القاعده باید به درگاه‌های حضوری و غیر حضوری سازمان امور مالیاتی مراجعه کنند، شماره حساب‌هایی که با آن کسب و کار انجام می‌دهند را به بانک و سازمان معرفی کنند. نکته اساسی این است که در حال حاضر تعداد این حساب‌ها بسیار محدود است و اخباری هم که در این رابطه به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه ممکن است تعداد وسیعی از صاحبان کسب و کار یا اشخاصی که کار غیر تجاری می‌کنند واقعا این اخبار کذب است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر