بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
در ۷ ماه نخست سال میلادی رقم خورد؛

تجارت ۲۹ میلیون دلاری ایران و آمریکا

تجارت ۲۹ میلیون دلاری ایران و آمریکا
دفتر آمار آمریکا با انتشار گزارشی از تجارت ۲۹ میلیون دلاری این کشور با ایران طی ۷ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد.
کد خبر : ۲۶۲۴۳۹

تجارت ۲۹ میلیون دلاری ایران و آمریکا

بورس نیوز: دفتر آمار آمریکا با انتشار گزارشی از تجارت ۲۹ میلیون دلاری این کشور با ایران طی ۷ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد.

مبادلات تجاری ایران و آمریکا در ماه‌های ژانویه تا جولای ۲۰۲۲ با رشد ۲۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. کل تجارت دو کشور در ۷ماهه نخست سال قبل ۲۲.۸ میلیون دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش صادرات آمریکا به ایران در ماه‌های ژانویه تا جولای امسال ۷ درصد رشد کرده و به ۲۴ میلیون دلار رسیده است. در مدت مشابه سال قبل صادرات آمریکا به ایران ۲۲.۴ میلیون دلار گزارش شده بود.

واردات آمریکا از ایران در ۷ماهه نخست ۲۰۲۲ بالغ بر ۵ میلیون دلار بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۲ برابر شده است. آمریکا در ۷ماهه نخست سال قبل ۰.۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

مبادلات تجاری ایران و آمریکا همچنان نسبت به کل مبادلات تجاری دو کشور رقم بسیار ناچیزی را شامل می‌شود که این مسئله نشان می‌دهد دولت دموکرات بایدن سیاست‌های خصمانه دولت‌های قبل آمریکا در قبال ایران را ادامه داده است. ایران در میان واردکنندگان کالا‌های آمریکایی در ۷ماهه نخست امسال رتبه ۱۷۶ و در میان کشور‌های صادرکننده کالا به آمریکا رتبه ۱۸۳ را داشته است.

بر اساس این گزارش آمریکا در هفتمین ماه سال جاری میلادی ۵.۴ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر شده است. آمریکا در جولای سال قبل ۲.۷ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود. واردات این کشور از ایران در جولای امسال صفر بوده است. آمریکا در جولای ۲۰۲۱ بالغ بر ۰.۱ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر