بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
اگر فقط ۱۵ میلیون تومان برای خرید گوشی هوشمند کنار گذاشتید و به دنبال بهترین گزینه در بازار هستید، بین برند هواوی و شیائومی کدام را انتخاب می‌کنید؟
کد خبر : ۲۶۲۹۰۳

بهترین برند‌های گوشی با بودجه زیر ۱۵ میلیون کدام اند؟

بورس نیوز: دو شرکت چینی هواوی و شیائومی چندین سال است که در زمینه تولید و طراحی گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کنند. همچنین محصولات تولیدی این دو شرکت تا به امروز توانستند به دلیل ویژگی‌های ممتاز، محبوبیت زیادی بین کاربران مختلف در جهان پیدا کرده است. البته هواوی و شیائومی تنها تولیدکنندگان گوشی هوشمند چینی نیستند؛ اما به‌طور قطع جزء بزرگ‌ترین‌ها محسوب می‌شوند.

حالا که محصولات این دو شرکت در تمام جهان به شهرت و محبوبیت دست پیدا کرده است، شاید شما هم کنجکاو باشید که کدام‌یک گزینه بهتری برای ارائه دارند و در نبرد بین این دو کدام گوشی برنده می‌شود. با توجه به اینکه این دو برند گوشی‌های مختلفی با قیمت و ویژگی‌های متفاوت ارائه کردند، در ادامه قصد دارم چند محصول از برند شیائومی و هواوی را بررسی کنم که در محدوده قیمتی ۱۵ میلیون تومان قرار دارند. همچنین ویژگی‌ها و امتیازات هرکدام نیز بررسی می‌شود؛ بنابراین به شکل بهتری می‌توانید تصمیم بگیرید و گزینه مناسب‌تر برای خرید را انتخاب کنید.

پوکو X۳ GT شیائومی

این گوشی هوشمند یکی از محصولات جذاب برند شیائومی است که قیمتی زیر ۱۵ میلیون تومان دارد و از کیفیت بالایی برخوردار است. این گوشی چند ویژگی ممتاز دارد که قابل توجه است. به‌طور مثال نمایشگر آن ابعادی معادل با ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل اینچ دارد؛ بنابراین اگر عاشق گیمینگ باشید، این گوشی به بهترین شکل بازی‌ها را به نمایش می‌گذارد. علاوه بر آن دوربین اصلی به‌صورت سه‌گانه (۲/۸/۶۴) طراحی شده و دوربین سلفی هم ۱۶ مگا پیکسلی است.

ماژول این دوربین سه‌گانه شامل دوربین اصلی لنز واید ۲۶ میلی‌متری ۶۴ مگا پیکسلی است و همچنین لنز اولتراواید با پوشش ۱۲۰ درجه ۸ مگا پیکسلی طراحی شده است. درعین‌حال لنز ماکرو ۲ مگا پیکسلی است؛ بنابراین جذابیت‌های زیادی برای تصویربرداری به کاربران خود ارائه می‌دهد.

گوشی پوکو X۳ GT شیائومی دارای یک باتری با عمر مفید مناسب و قدرت فوق‌العاده ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است. به همین دلیل گزینه خوبی برای دوستداران بازی‌های آنلاین محسوب می‌شود تا با خیال راحت و بدون نگرانی از تمام شدن باتری، برای تایم طولانی بازی کنند. علاوه بر آن حافظه بسیار بالایی دارد تا بتوانید اطلاعات مختلف را بدون محدودیت در آن جای دهید.

در حال حاضر محصولات دیجیتال بیشترین حجم از وسایل زندگی اطراف ما را به خود اختصاص می‌دهند. علت این موضوع هم کاربردی و ضروری بودن آن‌ها در شرایط زندگی امروزی است. این موضوع باعث شده که بیشترین هزینه خرید کالا و وسایل خانگی به خرید وسایل دیجیتال اختصاص پیدا کند و هزینه زیادی در بلندمدت روی دست ما بگذارد. راهکار جالب و اقتصادی برای رهایی از این مشکل استفاده از وام خرید کالا است. در این صورت به‌راحتی می‌توان بهترین محصولات را با کیفیت ممتاز و قیمت مناسب تهیه کرد و از ویژگی‌های ممتاز آن‌ها برای بهبود شرایط زندگی بهره برد.

بهترین برند‌های گوشی با بودجه زیر ۱۵ میلیون کدام اند؟

گوشی هواوی Nova ۸

برند هواوی هم گوشی‌های خوبی به بازار ارائه کرده است که هرکدام کیفیت و طراحی مناسبی دارند. البته این برند طی چند سال اخیر با مشکلات مختلفی روبرو شده است و در آخرین مورد، گوگل برای این برند تحریم‌های مختلفی را در نظر گرفت. این مسئله باعث شده که بحران‌هایی را در مسیر موفقیت خود تجربه کند و کمی دچار توقف شود؛ اما به هر صورت مسیر خود را ادامه داده و گوشی‌های جذابی با امکانات خوب و سیستم‌عامل اختصاصی طراحی کرده است.

گوشی هوشمند هواوی Nova ۸ یکی از محصولات این شرکت است که در تاریخ آگوست ۲۰۲۱ به بازار جهانی معرفی شد و چند ویژگی ممتاز را در کنار هم دارد. اولین مسئله اینکه نمایشگر این گوشی از قابلیت ۹۰ هرتزی برخوردار است. علاوه بر آن فناوری HDR۱۰ در آن به کار رفته است و نسبت نمایشگر به بدنه گوشی هم عددی معادل با ۸۹.۳ درصد است. درنهایت اینکه تراکم پیکسلی ۳۹۲ پیکسل بر اینچ در طراحی این گوشی به کار رفته است.

نکته مهم دیگر درباره گوشی هواوی Nova ۸ این است که پردازنده Kirin ۸۲۰E در آن استفاده شده و پردازنده گرافیکی آن از نوع Mali-G۵۷ است. اگر حافظه داخلی گوشی برای شما اهمیت زیادی دارد، بهتر است بدانید که این گوشی از رم ۸ گیگابایت با حافظه‌های ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت برخوردار است.

همچنین برای دوستداران عکاسی و فیلم‌برداری باید گفت که این گوشی از چهار لنز دوربین برخوردار است. این لنز‌ها شامل یک لنز ۶۴ مگا پیکسلی عریض، لنز ۸ مگا پیکسلی اولتراواید، لنز ۲ مگا پیکسلی برای تشخیص عمق و درنهایت یک لنز ۲ مگا پیکسلی ماکرو است؛ بنابراین به‌راحتی می‌توانید از ثبت تصاویر و فیلم‌برداری با کیفیت ۴K و ۱۰۸۰p استفاده کنید و لذت ببرید.

علاوه بر آن دوربین سلفی گوشی هواوی Nova ۸ به‌صورت ۳۲ مگا پیکسل طراحی شده و دارای قابلیت فیلم‌برداری ۴K است. درعین‌حال این گوشی از یک باتری لیتیوم پلیمری ۳۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد تا به‌راحتی بتوانید از شارژ سریع ۶۶ واتی آن در کنار شارژ معکوس ۵ واتی بهره ببرید و نگران تمام شدن باتری در زمان کم نباشید.
در توضیح آخر درباره این گوشی از برند هواوی باید گفت که قیمت آن‌هم در محدوده زیر ۱۵ میلیون تومان قرار دارد و گزینه خوبی برای اتصال به جذابیت‌های نامحدود دنیای وب، بازی آنلاین و مواردی ازاین‌دست محسوب می‌شود.

شیائومی می ۱۰ تی

قبل از هر چیز باید گفت که این گوشی از برند شیائومی دارای قیمتی منصفانه و کمتر از ۱۵ میلیون تومان است. درعین‌حال مزایا و ویژگی‌های خوبی دارد که خریدی مقرون به‌صرفه را برای کاربران به همراه می‌آورد. نمایشگر این گوشی دارای ابعادی معادل با ۶.۶۷ اینچی یا ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است. علاوه بر آن دوربین اصلی آن به‌صورت سه‌گانه (۵/۱۳/۶۴) طراحی شده است و دوربین سلفی هم ۲۰ مگا پیکسل است.

یکی از جذابیت‌های این گوشی هوشمند، برخورداری آن از فنّاوری ۷ نانومتر است که نشان‌دهنده‌ی ظرافت قطر ترانزیستور‌هایی است که در آن به کار رفته است. برای توضیح بیشتر می‌توان گفت که هرچقدر که ترانزیستور‌ها کوچک‌تر باشند، باعث می‌شود که پردازنده با سرعت بیش‌تری داده‌ها را تجزیه و تحلیل کند. علاوه بر آن کوچک بودن ابعاد ترانزیستور‌ها عاملی موثر در کاهش مصرف باتری نیز خواهد بود.

این گوشی که از پردازنده گرافیکی گوشی mi ۱۰t ۵g تراشه‌ی Adreno ۶۵۰ برخوردار است، گزینه خوبی برای تجزیه و تحلیل داده‌های سنگین گرافیکی محسوب می‌شود. به همین دلیل اگر شما هم نیاز به گوشی با لاین ویژگی‌ها دارید، خرید این گوشی را توصیه می‌کنیم. البته ممکن است بخواهید خرید گوشی هوشمند را با قیمت ارزان‌تری بخرید. در این شرایط می‌توانید از روش خرید قسطی گوشی شیائومی از دیجی کالا استفاده کنید تا یک گوشی هوشمند و ممتاز را به‌صورت قسطی و مقرون به‌صرفه به دست بیاورید.

نکته آخر

با توجه به مقایسه‌ای کوتاه که بین محصولات دو شرکت هواوی و شیائومی انجام شد، می‌توان به این نتیجه رسید که برند شیائومی محصولات متنوع‌تر و بیشتری برای ارائه دارد. علاوه بر آن محدودیت‌های تحریمی هم درباره این شرکت اعمال نشده است. درنتیجه خرید گوشی هوشمند شیائومی گزینه بهتری است.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر