بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
افزایش مستمری بازنشستگان پرداخت شد
پرداخت حقوق مهر ماه نزدیک به ۴ میلیون نفر بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی انجام شد.
کد خبر : ۲۶۳۴۱۴

افزایش مستمری بازنشستگان پرداخت شد

بورس نیوز: پرداخت حقوق مهر ماه نزدیک به ۴ میلیون نفر بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی با اضافه شدن حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان به مجموع هزینه ماهانه پرداخت مستمری‌ها نسبت به ماه‌های ابتدایی سال، خاتمه یافت.

این دومین ماه پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی پس از اعمال مصوبه شورای عالی کار در مورد مستمری بازنشستگان سایر سطوح است و طبق اعلام قبلی سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت مابه‌التفاوت مستمری ۵ ماهه ابتدای سال جاری این دسته از بازنشستگان نیز از آبان ماه آغاز خواهد شد.

لازم به ذکر است، طبق تصریح ماه ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی، حداقل مستمری پرداختی به افراد واجد شرایط دریافت مستمری کامل در هر سال (مشتمل بر مستمری ازکارافتادگی کلی، مستمری بازنشستگی و مجموع مستمری بازماندگان) نباید کمتر از حداقل حقوق تعیین شده از سوی شورای عالی کار برای کارگران مشمول قانون کار باشد. علاوه بر آن طبق تصریح ماده ۹۶ قانون تأمین‌اجتماعی، سازمان تأمین‌اجتماعی مکلف است میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یک بار کمتر نباشد، با توجه به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیأت وزیران به همان نسبت افزایش دهد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تلاش برای ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت:

تلاش برای ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:

اعمال افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان از مهرماه

ارسال نظر