بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
صدور ۱۲ میلیون کد اقتصادی برای صاحبان مشاغل
مدیرکل امور مؤدیان و خدمات مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: مشمولین استفاده از شماره اقتصادی جدید، مکلف هستند از ابتدای مهر ماه از این شماره در تمام صورتحساب‌ها، قرارداد‌ها و اسناد مشابه استفاده کنند.
کد خبر : ۲۶۳۴۸۰

صدور 12میلیون کد اقتصادی برای صاحبان مشاغل

بورس نیوز: محمد جهانی‌کیا، مدیرکل امور مؤدیان و خدمات مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به آمار صدور شماره اقتصادی برای مؤدیان، اظهار کرد: مشمولین استفاده از شماره اقتصادی جدید، مکلف هستند از ابتدای مهر ماه از این شماره در تمام صورتحساب‌ها، قرارداد‌ها و اسناد مشابه استفاده کنند.

مدیرکل امور مؤدیان و خدمات مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: برای اشخاص حقوقی، شماره اقتصادی همان شناسه ملی اشخاص حقوقی است.

وی اضافه کرد: برای صاحبان مشاغل نیز پایه اصلی شماره اقتصادی، شماره ملی افراد است، اما با توجه به امکان فعالیت همزمان فرد در چندین واحد کسبی و نیاز به تفکیک این فعالیت‌ها در نظام مالیاتی، شماره اقتصادی اشخاص حقیقی به تفکیک پرونده‌های مالیاتی آن‌ها با افزودن یک سریال ۴ رقمی به شماره ملی فرد، صادر شده است. همچنین در مورد مشارکت‌های مدنی، شماره اقتصادی خاص مشارکت توسط سازمان امور مالیاتی تولید شده است.

جهانی‌کیا توضیح داد: فعالان اقتصادی می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir شماره اقتصادی صادره برای خود را مشاهده کنند.

مدیرکل امور مؤدیان و خدمات مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: از اول مردادماه تولید کد اقتصادی جدید آغاز شده و در مجموع برای پرونده‌های صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی، بیش از ۱۲ میلیون شماره اقتصادی صادر شده است.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر