بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴
در یک ماهه نخست سال جاری مجموعا بیش از ۱۴۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش‌های کشاورزی، ‌صنعت-معدن، مسکن-ساختمان، ‌بازرگانی، خدمات و بخش‌های متفرقه پرداخت شده که ۷۶.۲ درصد معادل بیش از ۱۰۸ هزار میلیارد از این مبلغ صرف تامین سرمایه در گردش شده است.
کد خبر : ۲۶۳۵۶۸

پرداخت تسهیلات ۱۰۸ هزار میلیاردی تامین سرمایه در گردش

بورس نیوز: طبق جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، بخش صنعت-معدن در این مدت بیش از ۴۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات از بانک‌ها و موسسات اعتباری دریافت کردند که ۸۷.۱ درصد معادل ۴۲ هزار میلیارد تومان از آن به تامین سرمایه در گردش تخصیص داده شده است.

بخش بازرگانی نیز در ماه اول سال جاری بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده که ۹۱.۷ درصد از آن صرف تامین سرمایه در گردش شده است.

بخش خدمات، کشاورزی و مسکن نیز در این مدت به ترتیب حدود ۵۶ هزار میلیارد تومان، ۵۱۰۰ میلیارد تومان و ۸۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند که سهم تامین سرمایه در گردش از آن به ترتیب ۸۰، ۶۸.۴ و ۵۹.۹ درصد، معادل حدود ۴۶، ۳ و ۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

در این میان سهم "ایجاد"، "توسعه"، "خرید کالای شخصی" و "تعمیر" از کل تسهیلات پرداخت شده به بخش‌های مختلف به ترتیب ۴.۳.۱۰.۵، ۴.۱ و ۰.۵ درصد است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر