بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
آخرین وضعیت بازار جهانی رمزارزها
مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۱.۰۱ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۲۸ درصد کمتر شده است.
کد خبر : ۲۶۳۶۹۹

آخرین وضعیت بازار جهانی ارزهای دیجیتالی

بورس نیوز: به جرات می‌توان گفت که میم کوین اصلی بهترین عملکرد این هفته را ثبت کرده تا روز چهارشنبه گذشته، دوج کوین با ۰.۰۷ دلار و بقیه بازار نیز با مشکل مواجه بودند، با این حال در اواخر هفته با انتشار خبر خرید تویتتر توسط ایلان ماسک این روند تغییر کرد.

با توجه به سابقه بین این میلیاردر و میم کوین قیمت با افزایش فوری واکنش نشان داد و منجر به بالاترین قیمت چند ماهه ۰.۱ دلاری شد که دیروز به ثبت رسید. دوج کوین به صعود خود ادامه داد و اوایل امروز برای اولین بار از ماه مه تاکنون به ۰.۱۵ دلار رسید.

با وجود بازگشت به ۰.۱۲۵ دلار، دارایی همچنان روزانه ۱۵ درصد و هر هفته بیش از ۱۱۰ دلار افزایش می‌یابد. بقیه آلت‌کوین‌ها با ضرر‌های جزئی مسیر بسیار آرامی را طی می‌کنند؛ چنین روندی در مورد اتریوم، ریپل، سولانا و ... وجود دارد و با توجه به افزایش سود حاصل از دوج کوین، سقف کل دارایی‌های رمزنگاری شده بالای ۱.۱ تریلیون دلار باقی مانده است.

رمزارز اولیه نیز در چند روز گذشته البته به شکلی ساده‌تر از دوج کوین در حال رشد بوده، روز سه‌شنبه به ۲۰هزار دلار رسید و از آن زمان به ارزش‌های قبلی بازنگشته است. تنها نزول به این سطح پس از اعلام جدیدترین افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا بود که بیت‌کوین را از ۲۱هزار دلار به بیش از ۲۰هزار دلار رساند.

با این حال، گاو‌ها توانستند آن سطح را حفظ کنند و ساعاتی بعد یک حرکت دیگر را آغاز کردند که باعث شد برای مدت کوتاهی رمزارز از ۲۱هزار دلار فراتر رود و رکورد جدیدی در ۶ هفته گذشته ثبت شود.

با این حال، مشابه تلاش قبلی، این تلاش شکست خورد و بیت‌کوین از آن زمان چند صد دلار عقب‌نشینی کرده است. در حال حاضر، حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ دلار معامله می‌شود و ارزش بازار آن نزدیک به ۴۰۰ میلیارد دلار است، اما تسلط آن بر آلت کوین‌ها اندکی ضربه خورده و به زیر ۳۹ درصد رسید.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۱.۰۱ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۲۸ درصد کمتر شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر