بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
متناسب با پیشرفت طرح مسکن وام پرداخت می‌شود
رئیس کل بانک مرکزی گفت: متناسب با پیشرفت طرح مسکن وام پرداخت می‌شود؛ یعنی هرچقدر طرح پیشرفت بیشتری داشته باشد وام هم به همان تناسب پرداخت می‌شود.
کد خبر : ۲۶۳۷۷۰

متناسب با پیشرفت طرح مسکن وام پرداخت می‌شود

بورس نیوز: رئیس‌کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه تسهیلات بانکی متناسب با پیشرفت طرح جهش مسکن پرداخت می‌شود، اظهار کرد: هرچقدر این طرح در وزارت راه و شهرسازی پیشرفت بیشتری داشته باشد تسهیلات بانکی هم به همان تناسب پرداخت می‌شود.

صالح‌آبادی تصریح کرد: نهضت ملی مسکن به مرحله پرداخت وام، نرسیده است. بخشی از شرایط دریافت وام منوط به این است که فرد متقاضی باید آورده‌ای داشته باشد.

وی در مصاحبه پنجشنبه گذشته خود با صداوسیما تاکید کرد: دلیل اینکه بخشی از افراد نتوانسته‌اند وام خود را دریافت کنند، این بوده که آنان هنوز آورده‌ای به همراه نداشته‌اند.

رئیس‌کل بانک مرکزی عنوان کرد: نکته مهم دیگر اینکه متناسب با پیشرفت طرح مسکن وام پرداخت می‌شود؛ یعنی هرچقدر طرح پیشرفت بیشتری داشته باشد وام هم به همان تناسب پرداخت می‌شود. از آنجایی که طرح‌ها به‌تازگی آغاز شده است، در ماه‌ها و سال آینده هرچقدر پیشرفت فیزیکی داشته باشد، میزان وام پرداختی بیشتر می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین گفت: هم اکنون حدود۶۶ درصد تسهیلات بانک‌ها به سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی و خدماتی اختصاص داشته و ۱۵ درصد تسهیلات هم به نیاز‌های خرد پرداخت شده است. نیاز‌ها به تسهیلات بانکی نامحدود، اما توان پرداخت بانک‌ها محدود است تکلیف مازادی نباید بر عهده بانک‌ها گذاشته شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با رویکرد نظارت و تطبیق شرعی؛

آغاز فعالیت شورای فقهی بانک مرکزی

ارسال نظر