بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
براساس آمار بانک مرکزی؛

قیمت خانه‌های ۴۵ متری در پایتخت

قیمت خانه‌های ۴۵ متری در پایتخت
بررسی بازار مسکن طی ۹ سال اخیر (از سال ۹۲ تا ۱۴۰۱) نشان می‌دهد روند افزایش قیمت در برخی سال‌ها لجام گسیخته و بالای ۴۰ درصد بوده است.
کد خبر : ۲۶۳۹۱۰

قیمت خانه‌های ۴۵ متری در پایتخت

بورس نیوز: بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن در تهران طی مهرماه ۱۴۰۱ بالغ بر ۴۳ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان بود که در مقایسه با مهر سال قبل ۳۸.۲ درصد افزایش یافته است.

بررسی بازار مسکن طی ۹ سال اخیر (از سال ۹۲ تا ۱۴۰۱) نشان می‌دهد روند افزایش قیمت در برخی سال‌ها لجام گسیخته و بالای ۴۰ درصد بوده است. در مرداد سال ۹۲ قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران ۳ میلیون و ۸۳۴ هزار تومان بود که در پایان عمر دولت حسن روحانی متوسط قیمت به ۳۰ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان بود؛ یعنی رشد حدود ۷۱۰ درصدی طی ۸ سال.

از مرداد سال گذشته تا مهرماه امسال نیز روند رشد قیمت مسکن ادامه داشته و حدود ۴۱ درصد افزایش یافته است. تحولات ناخوشایند بازار مسکن شرایطی را به‌وجود آورده تا از یک سو ورود متقاضیان مصرفی به این بخش با دشواری‌ها فراوان روبرو شود و از سوی دیگر فشار بر قشر مستأجر را نیز بیشتر کند. این وضعیت باعث شده تا به اصطلاح یکی از کارشناسان اقتصاد مسکن شاهد "سرسره بازی" در بازار اجاره مسکن باشیم. رانده شدن به حاشیه شهر‌ها به واسطه عدم توانایی در پرداخت اجاره، پیامدی است که گریبان اجاره‌نشین‌ها را گرفته است.

قیمت خانه‌های ۴۵ متری در پایتخت

اشتراک گذاری :
ارسال نظر