بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
مالیات خانه‌های لوکس ۲ ماه آینده اعلام می‌شود
رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: در حال محاسبه مالیات خانه‌های گران قیمت برای سال ۱۴۰۱ هستیم و درمدت یک تا ۲ ماه آینده این مالیات‌ها مشخص و برگه تشخیص صادر می‌شود و به اطلاع مردم می‌رسد.
کد خبر : ۲۶۳۹۲۲

مالیات خانه‌های لوکس ۲ ماه آینده اعلام می‌شود

بورس نیوز: داوود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی در خصوص گزارش دیوان محاسبات مبنی بر عدم دریافت مالیات از خانه‌های خالی در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: ما بر اساس اطلاعات وزارت راه و شهرسازی و سامانه اسکان و املاک، خانه‌های خالی را شناسایی و مالیات آن‌ها را محاسبه می‌کنیم.

وی افزود: این اطلاعات یک بار تقریباً دی ماه به دست ما رسید که ما بر اساس این اطلاعات مالیات خانه‌های خالی را محاسبه کردیم. در تیرماه وزارت راه و شهرسازی یک بار دیگر اطلاعات جدیدی را به ما داد که با اطلاعات اولیه تفاوت‌هایی داشت، بنابراین ما این اطلاعات را مبنای محاسبه مالیات خانه‌های خالی در سال گذشته قرار دادیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: طبیعی است که در سال ۱۴۰۰ عملاً از خانه‌های خالی، مالیات دریافت نکرده باشیم، زیرا پایان سال گذشته تکلیف خانه‌های خالی روشن شد یعنی مشخص شد که کدام یک از خانه‌ها خالی هستند بدان معنا که مالیات سال گذشته را باید در ۱۴۰۱ اخذ کنیم، بنابراین گزارش دیوان محاسبات کاملاً درست است، زیرا بنا نبوده که ما در سال گذشته بابت خانه‌های خالی مالیاتی دریافت کنیم، اما امسال به دنبال وصول مالیات این خانه‌ها هستیم که تاکنون نیز مبالغی وصول شده البته تا سقف مالیات‌های پیش‌بینی شده فاصله داریم که در حال تکمیل کار هستیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که اکنون با آن رو به رو هستیم این است که حتی اطلاعاتی که وزارت راه و شهرسازی در تیرماه در اختیار ما قرار داد از سوی افرادی که به عنوان دارنده خانه‌های خالی شناخته شده بودند، مورد ایراد و اعتراض قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ما این ایرادات را به وزارت راه و شهرسازی منتقل کردیم، تصریح کرد: بر اساس اطلاعات ما -از اخبار داخلی وزارت راه و شهرسازی که رسمی نیست- وزارت راه و شهرسازی تشخیص داده که از ۵۲۰ هزار واحد خانه خالی که به ما اعلام شده، بخشی از خانه‌ها، خالی نبودند یعنی حدود بخشی از رکورد‌های اطلاعاتی نادرست بوده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی ادامه داد: ما تا اطلاعات را دقیق و کامل نکنیم، نمی‌توانیم به مردم بابت دریافت مالیاتی که بدهکار نیستند، فشار بیاوریم. در حال حاضر ما موضوع را با وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌کنیم؛ آخرین فهرست اطلاعات پردازش شده در مورد خانه‌های خالی را باید به ما ارائه دهند تا ما بتوانیم برگه‌های مطالبه صادر کنیم و مالیات خانه‌های خالی سال ۱۴۰۰ را وصول کنیم.

وی درباره میزان دریافت مالیات از خانه‌های گران‌قیمت در سال ۱۴۰۰، توضیح داد: ما سال گذشته بانک اطلاعاتی مناسبی در اختیار نداشتیم که در سال جاری با همکاری شهرداری‌ها، وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت املاک توانستیم اطلاعات بسیار ارزشمند و به روزی را دریافت کنیم. اکنون در حال محاسبه مالیات خانه‌های گران قیمت برای سال ۱۴۰۱ هستیم و درمدت یک تا ۲ ماه آینده این مالیات‌ها مشخص و برگه تشخیص صادر می‌شود و به اطلاع مردم می‌رسد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بر اساس گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰؛

درآمد ۱۴۰ میلیون تومانی دولت از مالیات بر خانه‌های لوکس

ارسال نظر