بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:

مسدود شدن ۹۰ حساب بانکی شرکت‌های وزارت نفت

مسدود شدن ۹۰ حساب بانکی شرکت‌های وزارت نفت
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: براساس گزارش دیوان محاسبات، از حدود ۱۶۰ حسابی که در بانک‌های مختلف داشتند، تقریباً ۹۰ تای آن‌ها، شناسایی و مسدود شده است.
کد خبر : ۲۶۳۹۹۵

مسدود شدن ۹۰ حساب بانکی شرکت‌های وزارت نفت

بورس نیوز: محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درخصوص آخرین وضعیت حساب واحد خزانه در دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: این موضوع از بند‌های بسیار خوب بودجه سال ۱۴۰۱ بود. براساس نظارتی که ما داشتیم، بخشی از این حساب واحد خزانه مربوط به دستگاه‌های دولتی است که اکثراً به وظایف خود عمل کردند، اما بخشی از آن، مربوط به شرکت‌های دولتی مخصوصاً شرکت‌های تابعه وزارت نفت است که براساس گزارش دیوان محاسبات، از حدود ۱۶۰ حسابی که در بانک‌های مختلف داشتند، تقریباً ۹۰ تای آن‌ها، شناسایی و مسدود شده و به حساب واحد خزانه در بانک مرکزی منتقل شده است، اما همچنان در حوزه شرکت‌های دولتی، متأسفانه انتظاری که ما داشتیم که باید تا آخر اردیبهشت‌ماه انجام می‌شد، صورت نگرفت.

نماینده مردم تربت‌حیدریه درباره اینکه اگر دستگاهی حساب واحد خزانه را اجرا نکند پرونده‌ای برای متخلفین تشکیل شده افزود: ما آخرین جلسه کمیسیونی که داشتیم، قرار شد دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس، یک گزارش مفصلی را به‌همراه دوستان وزارت نفت از حساب‌هایی که هنوز منتقل نشده است، ارائه کنند. اگر دلایل‌شان برای کمیسیون و دیوان محاسبات موجه بود، که هیچ، زیرا برخی دلایل به‌جهت تحریم‌ها و مسائلی از این قبیل هست و ما هم محدودیت‌هایی داریم، اما اگر دلایل موجه نباشد، قطعاً اعمال ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس می‌شود.

زنگنه خاطرنشان کرد: قرار شده است کمتر از یک ماه، هم دیوان محاسبات و هم مرکز پژوهش‌های مجلس، گزارش‌شان را به وزارتخانه‌های مربوطه بدهند، اگر برای کمیسیون برنامه و بودجه، تعلل آن‌ها توجیه‌پذیر نباشد، ان‌شاءالله در صحن مجلس، اعمال ماده ۲۳۴ برای آن دستگاه‌های خاص و متخلف خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پیش بینی تحقق ۷۰ درصد بودجه سال جاری تا پایان سال
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

پیش بینی تحقق ۷۰ درصد بودجه سال جاری تا پایان سال

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

مغفول ماندن صادرات خدمات فنی مهندسی در حوزه انرژی

ارسال نظر