بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: خواهش می‌کنیم در مجلس منابع درآمدهای غیر واقعی بودجه را افزایش ندهید زیرا تحقق نمی‌یابد، عملکرد سال گذشته تبصره ۱۴ حدود ۳۴۰ همت بوده است.
کد خبر : ۲۶۳۹۹۸

منابع درآمدهای غیر واقعی بودجه را افزایش ندهید

بورس نیوز: در ادامه جلسه علنی روز جاری مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی عملکرد دولت در تحقق منابع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱، میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: سال گذشته در نیمه دوم سال ۱۹ همت برای تبصره ۱۸ پرداخت شد این تبصره در دولت قبل هیچ عملکردی نداشت.

وی از نمایندگان خواست که به نکات دولت در مورد منابع بودجه توجه کنید و افزود: خواهش می‌کنیم در مجلس منابع درآمد‌های غیر واقعی بودجه را افزایش ندهید، زیرا تحقق نمی‌یابد، عملکرد سال گذشته تبصره ۱۴ حدود ۳۴۰ همت بوده است. در سال ۱۴۰۱ هیچ افزایش قیمتی در حامل‌های انرژی و حجم تولید نداشته‌ایم، چطور شما این در آمد را از ۳۳۰ به ۶۴۰ همت افزایش دادید؟! این درآمد تحقق پیدا نمی‌کند، ما روی تحقق ۶۶ درصد این منابع حساب کرده ایم بنابراین ۲۰۰ همت در این تبصره عدم تحقق داریم.

میرکاظمی با اشاره به تلاش دولت برای جبران این کسری برای تخصیص اعتبارات اشتغال گفت: رئیس جمهور در نامه‌ای از مقام معظم رهبری مجوز خواست که ۲۰ درصد سهم صندوق به تملک و اشتغال اختصاص یابد و در بانک‌ها سپرده گذاری شده و چند برابر به اشتغال تخصیص یابد که ایشان نیز با برداشت ۱۰ درصد موافقت کردند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ما برای دولت دعوتنامه فرستادیم
واکنش رئیس مجلس به حاضرنشدن رئیس سازمان برنامه و بودجه؛

ما برای دولت دعوتنامه فرستادیم

اعمال افزایش حقوق کارکنان از مهرماه
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:

اعمال افزایش حقوق کارکنان از مهرماه

ارسال نظر