بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
بهای هر اونس طلا با ۴.۷ درصد کاهش به ۱۷۰۷ دلار و ۹۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۲۷ درصد کاهش به ۱۷۰۸ دلار و ۹۰ سنت رسید.
کد خبر : ۲۶۴۰۲۵

قیمت طلا

بورس نیوز: قیمت طلا امروز (چهارشنبه) تغییر چندانی نداشت و نزدیک به بالاترین سطح یک ماهه در جلسه قبل بود، در حالی که تمرکز بر روی داده‌های تورم ایالات‌متحده که اواخر این هفته منتشر می‌شود، معطوف شد.

بهای هر اونس طلا با ۴.۷ درصد کاهش به ۱۷۰۷ دلار و ۹۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۲۷ درصد کاهش به ۱۷۰۸ دلار و ۹۰ سنت رسید. به دنبال کاهش بازده دلار و اوراق قرضه و همچنین برخی خرید‌های فنی، قیمت طلا از سطح کلیدی ۱۷۰۰ دلار عبور کرد و در جلسه قبل به اوج یک ماهه رسید.

تمرکز سرمایه گذاران بر روی گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده که در روز پنجشنبه منتشر می‌شود، باقی می‌ماند. این داده‌ها احتمالاً نشانه‌هایی از موضع افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو ایالات‌متحده ارائه می‌دهند.

اگر چه طلا به عنوان یک محافظ تورم در نظر گرفته می‌شود، اما افزایش نرخ‌ها هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد.

دو سیاستگذار ارشد بانک مرکزی اروپا روز سه‌شنبه گفتند، بانک مرکزی اروپا حتی در شرایطی که اقتصاد منطقه یورو آسیب می‌بیند نیز به افزایش هزینه‌های استقراض ادامه خواهد داد، زیرا بالا ماندن تورم بسیار سخت خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن از ۹۰۵.۴۸ تن در روز دوشنبه ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۹۰۸.۳۸ تن در روز سه‌شنبه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره ۲۱.۳۵ دلار ثابت بود. پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۹۶.۹۹ دلار و پالادیوم ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۹۱۲ دلار و دو سنت رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر