بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مسیر حل مشکلات قفقاز نه مراجعه به نیرو‌های فرامنطقه‌ای، بلکه از پایتخت کشور‌های منطقه می‌گذرد و جمهوری اسلامی ایران مجدداً آمادگی خود را برای کمک به حل‌وفصل مسائل باقیمانده میان دو همسایه شمالی اعلام می کند.
کد خبر : ۲۶۴۰۳۳

مسیر حل مشکلات قفقاز از پایتخت کشورهای منطقه می گذرد

بورس نیوز: ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور آذربایجان در خصوص حمایت جمهوری اسلامی ایران از ارمنستان اظهار کرد: سیاست اصولی ما بر پایه حسن همجواری و گسترش روابط با همه همسایگان استوار است و تقویت روابط با هر یک از همسایگان به‌منزله روابط علیه همسایه دیگر نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال مناقشه طولانی دو همسایه شمالی در منطقه قره‌باغ خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر حفظ تمامیت ارضی و حل‌وفصل مسالمت‌آمیز اختلافات بین جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان، با رعایت حق و در چارچوب حقوق بین‌الملل تأکید کرده و ازاین‌رو اشغال سرزمین‌های آذربایجان را محکوم و از آزادسازی آن در بالاترین سطوح حمایت کرده است.

کنعانی با بیان اینکه نزدیک به دو سال است که مقامات جمهوری آذربایجان در سطوح مختلف سیاسی، نظامی و امنیتی دیدار‌های دوجانبه و چندجانبه در سطح مقامات مختلف با ارمنستان داشته‌اند و به‌سوی صلح و آشتی پایدار با یکدیگر گام برمی‌دارند، که مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران هم بوده است، اما دلایل نگرانی آن‌ها از دیدار‌های معمول در سطوح همسایگی با کشور مقابل قابل درک نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه رزمایش اخیر در مرز‌های ارمنستان و آذربایجان را اقدامی معمول و برنامه‌ریزی‌شده دانست که از مجاری رسمی نیز قبل از برگزاری به اطلاع همسایگان ذی‌ربط رسیده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه بار دیگر تأکید کرد: مسیر حل مشکلات قفقاز نه مراجعه به نیرو‌های فرامنطقه‌ای، بلکه از پایتخت کشور‌های منطقه می‌گذرد و جمهوری اسلامی ایران مجدداً آمادگی خود را برای کمک به حل‌وفصل مسائل باقیمانده میان دو همسایه شمالی، در قالب‌های دوجانبه، سه‌جانبه و ابتکار منطقه‌ای ۶ جانبه در تهران اعلام می‌کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر