بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
ریزش شدید رمز ارز‌ها در ۲۴ ساعت گذشته؛

سقوط آزاد رمزارز‌ها

سقوط آزاد رمزارز‌ها
در ۲۴ ساعت گذشته بازار رمزارز‌ها شب پر ماجرایی داشتند که با ریزش شدیدی همراه شد و تقریبا تمامی کوین‌ها افت قیمت داشتند و نقشه بازار را قرمز کردند.
کد خبر : ۲۶۴۰۶۴

سقوط آزاد رمزارز‌ها

بورس نیوز:

در میانه روز جاری بازار رمزارز‌ها دچار افت قیمت شدیدی شد، اکثر کوین‌ها به خصوص کوین‌های معروف با ریزش سنگینی روبه رو شدند و در محدوده قرمز قرار گرفتند.

حجم بازار رمزارز‌ها در حال حاضر ۹۴۷.۱۴۶ تریلیون دلار است که نسبت به روز گذشته حدود ۲ درصد کاهش داشته است.

در ۲۴ ساعت گذشته ۹۳۰۰ رمزارز در ۴۰۵ صرافی معامله شده است که حدود ۷۵ درصد رشد داشته و به ۲۰۱.۸۸۴ میلیارد دلار رسیده است. بیشترین رمزارز معامله شده تتر بوده است.

بیت کوین ۳۶.۹۴ درصد، اتریوم ۱۶.۴۳ درصد و تتر ۷.۳۴ درصد از سهم بازار رمزارز‌ها را به خود اختصاص دادند.

بیت کوین با ریزش حدود ۸ درصد به قیمت ۱۸۱۶۳ دلار و اتریوم با ریزش نزدیک به ۱۴.۵ درصد به قیمت ۱۲۷۰ دلار معامله می‌شوند.

نوسان کوین‌ها

دوج کوین، سولانا، یونی سواپ، لایت کوین، شیبا اینو، اولنج، کازماس، ریپل، ایپ کوین، فلو، فایل کوین، تزوس، هدرا، اتریوم کلاسیک، هوبی، الگورند و مونرو در ۲۴ ساعت گذشته بیشتر از ۵ درصد ریزش داشته اند و تنها ترون و پکسوس افزایش قیمت داشتند.

بلاتکلیفی شاخص ترس و طمع

با وجود نوسانات عجیب بازار رمزارز‌ها در ۲۴ گذشته که به اعتقاد برخی در تاریخ این حوزه بی سابقه بوده است، شاخص ترس و طمع با وجود از دست رفتن حمایت بیتکوین تنها ۲ پله کاهش یافته است و هم اینک نشان از ترس در بازار دارد.

 

سقوط آزاد رمزارز‌ها

لیکویید شدن ۷۱۴ میلیون دلار

با اتفاقات شب گذشته در بازار و نوسانات شدید، همانطور که پیش‌بینی می‌شد حجم بسیار بالایی در حدود ۷۱۴ میلیون دلار از معاملات کاربران لیکویید شده است. در میان رمزارز‌های بازار، بیتکوین با ۲۳۲ میلیون دلار در جایگاه نخست قرار دارد و بعد از آن اتریوم و سولانا به ترتیب با ۱۷۴ و ۴۰ میلیون دلار قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد از معاملات لیکویید شده لانگ (خرید) و ۲۹ درصد معاملات شورت (فروش) بوده است.


اما ماجرا سقوط شب گذشته رمز ارز‌ها چه بود؟

مدیرعامل بایننس در توییتی اعلام کرد که صرافی FTX به‌دلیل مواجه‌شدن با مشکل قابل توجه کمبود نقدینگی، از بایننس درخواست کمک کرده است و حالا به‌نظر می‌رسد غول رمزارز جهان قصد دارد صرافی رقیب را به‌طور کامل خریداری کند. صرافی FTX و همچنین CZ در حساب توییتری خود از توافق این دو صرافی برای خرید FTX به وسیله‌ی بایننس خبر دادند. بر طبق این توافق بایننس متعهد می‌شود که تمام دارایی کاربران صرافی FTX را پرداخت کند و در ازای آن این صرافی به بایننس فروخته شود.

سقوط آزاد رمزارز‌ها

با اعلام این خبر دنیای رمزارز در شوک بزرگی فرو رفت، زیرا که تا پیش از اعلام این خبر SBF و CZ به شدت در حال تاختن به یکدیگر بودند و CZ خود با اعلام فروش توکن‌های FTT بایننس، ضربه‌ی بزرگی را به FTX زده بود. پس از اعلام این خبر توکن FTT تا ۲۱ دلار صعود داشت. در حالی که همه‌چیز نشان از آرام شدن بازار داشت و حتی توکن صرافی بایننس BNB با جهش ۲۳ درصدی تا مرز ۴۰۰ دلار هم صعود کرده بود، اما با واکنش منفی فعالان به این اقدام بایننس و همچنین اظهار نظر‌هایی از سمت قانون گذاران مبنی بر غیر قانونی بودن این توافق بر اساس اصل antitrust که رقیبان بزرگ را از حمایت از یکدیگر منع می‌کند، بازار با شدت بیش‌تری از قبل ریزش کرد! به نحوی که بیتکوین تا ۱۷ هزار دلار و توکن FTT نیز تا ۵ دلار سقوط کرد.

 

امیرمحمد آبیار

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
الاکلنگ رمزارز ها
در ۲۴ ساعت گذشته اتفاق افتاد؛

الاکلنگ رمزارز ها

اخبار منفی از بودجه نرسد بازار سبز می‌ماند/ صادرات محورها مورد توجه قرار می گیرند
محسن موسوی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

اخبار منفی از بودجه نرسد بازار سبز می‌ماند/ صادرات محورها مورد توجه قرار می گیرند

ارسال نظر