بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
افت قابل توجه درآمد "اروند"

یک گزارش ضعیف از پتروشیمی اروند

یک گزارش ضعیف از پتروشیمی اروند
میانگین درآمد پتروشیمی اروند در مهرماه نسبت به ۶ ماه گذشته ۲۹ درصد پایین‌تر بود.
کد خبر : ۲۶۴۰۶۷

بورس نیوز:

پتروشیمی اروند در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مهرماه سال جاری مجموع درآمدی که در این دوره از فروش محصولات به دست آورد بالغ‌بر یک هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان بود، همچنین "اروند" از ابتدای سال مالی تا پایان مهرماه توانست به درآمد تجمیعی ۱۰ هزار و ۶۰۶ میلیارد تومانی دست پیدا کند.

پتروشیمی اروند در مهرماه میزان درآمدی که از خود بر جای گذاشت از فروش محصولات در بازار داخلی و صادراتی بود، "اروند" بیشترین کسب درآمد را از بازار داخل کشور با یک هزار و ۱۰۳ میلیارد تومان داشت، این بازار در مهرماه ۹۸ درصد از سهم درآمد‌ها را در اختیار داشت.

چهار ماه ریزش متوالی برای "اروند"

درآمد ماهانه‌ای که پتروشیمی اروند در مهرماه از فروش محصولات شناسایی کرد نسبت به ماه گذشته ۲۳ درصد کاهش پیدا کرد و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز ۱۹ درصد ریزش درآمدی را تجربه کرد، درآمد ماهانه‌ای که در پایان مهرماه به دست آمد چهارمین ماه متوالی اروند در کاهش درآمد‌ها بود، همچنین میانگین درآمدی این پتروشیمی در مقایسه با ۶ ماه گذشته ۲۹ درصد پایین‌تر بود.

ساحل درآمدزایی

همان‌طور که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید این پتروشیمی در ۳ ماه نخست سال جاری روند مثبتی را از خود بر جای گذاشت و در ۳ ماهه دوم سال جاری روند درآمدزایی را تقریبا در همان اعداد ادامه داد و در مهرماه که آغاز ۳ ماهه سوم این پتروشیمی است کمترین میزان درآمد را در ابتدای شروع فصل به ثبت رسانده است.

ساحل درآمدزایی

میزان درآمد صادراتی که توسط پتروشیمی اروند در مهرماه به ثبت رسید در مقایسه با شهریورماه ۹۳ درصد کاهش پیدا کرد، درآمدزایی در این بازار نسبت به سال گذشته ۹۲ درصد ریزش داشت، درآمد تجمیعی "اروند" در ۷ ماه گذشته از فروش محصولات در بازار صادراتی برابر با ۸۳۶ میلیارد تومان بود، این درآمد به‌دست‌آمده توسط پتروشیمی اروند نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۶۶ درصد اُفت را به همراه داشت.

بیشترین درآمدزایی پتروشیمی اروند از فروش «کاستیک» با مبلغ ۴۷۴ میلیارد تومان به دست آمد، این کسب درآمد مربوط به بازار داخل کشور بود و نرخ فروش این محصول در مهرماه نسبت به ماه گذشته با افزایش ۱۵ درصدی به ۱۴ میلیون تومان در ازای هر تن رسید.

ساحل درآمدزایی

در بازار خارج از کشور نیز محصولی که مورد معامله قرار گرفت مربوط به پلی وینیل کلراید - سوسپانسیون بود، میزان درآمدزایی که از فروش این محصول صورت گرفت مبلغی برابر با ۲۰ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان بود، نرخ فروش این محصول در مهرماه ۲۷ میلیون و ۵۶۷ هزارتومان در ازای هر تن مورد معامله گزارش شده است.

مقدار فروش پتروشیمی اروند در مهرماه

پتروشیمی اروند در مهرماه سال جاری بالغ‌ بر ۸۲ هزارتن از محصولات خود را به مشتریان فروخت و طی ۷ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی نیز مجموع مقدار فروش محصولات خود را ۶۴۳ هزارتن اعلام کرد، بیشترین مقدار فروش ماهانه مربوط به «اتیلن دی کلراید» در بازار داخل کشور با ۳۳ هزار و ۷۲۲ تن بود.

ساحل درآمدزایی

"اروند" نسبت به ماه گذشته ۲۶ درصد کاهش مقدار فروش محصولات را تجربه کرد، مقدار فروش این پتروشیمی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۱۴ درصد کاهش پیدا کرد.

 

امیرحسین کریمی

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر