بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
در بیانیه این سازمان آمده است: «مذاکرات در مورد تسهیل صادرات بدون مانع مواد غذایی و کودها، از جمله آمونیاک، از فدراسیون روسیه به بازار‌های جهانی رو به پیشرفت بود.»
کد خبر : ۲۶۴۱۰۰

مذاکرات صادرات غلات روسیه سازنده است

بورس نیوز: دفتر «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد به خبرنگاران اعلام کرد که موضوع تمدید توافق‌نامه‌های صادرات غلات از اوکراین در نشست هیئت‌های روسیه و سازمان ملل در ژنو روز جمعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سازمان ملل مذاکرات با هیئت روسی را سازنده ارزیابی کرد. در بیانیه این سازمان آمده است: «مذاکرات در مورد تسهیل صادرات بدون مانع مواد غذایی و کودها، از جمله آمونیاک، از فدراسیون روسیه به بازار‌های جهانی رو به پیشرفت بود.»

روز جمعه در ژنو، دیداری بین هیئت سازمان ملل به سرپرستی «مارتین گریفیتس»، معاون دبیرکل در امور بشردوستانه و «ربکا گرینسپن»، دبیرکل کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد و هیئت روسی برگزار شد.

سازمان ملل پیشتر گزارش داده بود که طرفین در مورد صادرات مواد غذایی و کود از روسیه گفتگو‌ها را آغاز کردند. این سازمان خواستار رفع تمام موانع باقی مانده برای صادرات این محصولات شده بود.

قرارداد‌های صادرات مواد غذایی از اوکراین در ۲۲ جولای به مدت ۱۲۰ روز منعقد شد و تا ۱۹ نوامبر قابل اجرا هستند. اگر هیچ یک از طرفین (روسیه، سازمان ملل، اوکراین، ترکیه) مخالف این قرارداد‌ها نباشند، آن‌ها به طور خودکار تمدید خواهند شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر