بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
با پیشنهاد وزرای اقتصاد ، صمت و تصویب هئیت وزیران؛

احسان دشتیانه، عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار شد

احسان دشتیانه، عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار شد
تغییر در سیاست گذاری‌های بازار سرمایه از مدت‌ها پیش امری اجتناب ناپذیر بود، مسئله‌ای که شاهراهش از دل تصمیمات شورای عالی بورس به عنوان عالی‌ترین رکن بازار اوراق بهادار کشور می‌گذرد.
کد خبر : ۲۶۴۲۰۸

احسان دشتیانه عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار شد

بورس نیوز: تغییر در سیاست گذاری‌های بازار سرمایه از مدت‌ها پیش امری اجتناب ناپذیر بود، مسئله‌ای که شاهراهش از دل تصمیمات شورای عالی بورس به عنوان عالی‌ترین رکن بازار اوراق بهادار کشور می‌گذرد.

یکی از مهمترین مسائل صنایع معدنی مربوط به بورس کالا و اتفاقاتی که طی یکسال گذشته فضای حاکم بر این بازار را دستخوش چالش‌های پیچیده‌ای کرده می‌شود.

سرکوب قیمت‌ها و ابطال معاملات که عملاً فضای رقابتی را به فضای دستورالعمل‌ها تغییر داده بود سبب شد که جدا از مسائلی مانند تعرفه‌های گمرکی و نرخ انرژی هزینه سربار دیگری به شرکت‌های فولادسازی تحمیل شود.

حضور احسان دشتیانه مدیرعامل فعلی شرکت صبا فولاد خلیج فارس به عنوان خبره بورس کالا در ترکیب شورای عالی بورس از دیگر تغییرات مهمی بود که اتفاق افتاد.

مخالفت جدی احسان دشتیانه با مسئله قیمت گذاری دستوری و سرکوب قیمت‌ها در بورس کالا نوید بازار رقابت پذیری را می‌دهد که باید از مدت‌ها شاهدش می‌شدیم.

ترکیب شورای عالی بورس و اوراق بهادار متشکل از این افراد است:

وزیر امور اقتصادی و دارایی (رئیس شورا)

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار (سخنگو و دبیر شورا)

وزارت صنعت، معدن و تجارت

رئیس‌کل بانک مرکزی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

رئیس اتاق تعاون ایران

دادستان کل کشور یا معاون وی

یک نفر نماینده از طرف کانون‌ها (کانون نهاد‌های سرمایه‌گذاری ایران، کانون کارگزاران)

سه نفر خبره مالی (از بخش خصوصی، با مشورت تشکل‌های حرفه‌ای بازار اوراق بهادار به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و تصویب هیئت وزیران)

یک نفر خبره (از بخش خصوصی، به پیشنهاد وزیر ذی‌ربط و تصویب هیئت وزیران برای هر بورس کالایی)

طبق قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (۱ آذر ۱۳۸۴)، شورای عالی بورس در راستای حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران و با هدف سامان‌دهی، حفظ و توسعه بازار شفاف، منصفانه و کارای اوراق بهادار و به منظور نظارت بر حسن اجرای این قانون با ترکیب، وظایف و اختیارات مقرر در آن قانون تشکیل شده است

اشتراک گذاری :
ارسال نظر