بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
آیین نامه استخراج رمزارزها به تصویب رسید
هیئت وزیران در جلسه ششم شهریور سال ۱۴۰۱ به پیشنهاد معاونت اقتصادی رییس جمهور و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی آیین‌نامه استخراج رمزدارایی‌ها را به تصویب رساند.
کد خبر : ۲۶۴۲۴۵

آیین نامه استخراج رمزارزها به تصویب رسید

بورس نیوز: هیئت وزیران در جلسه ششم شهریور سال ۱۴۰۱ به پیشنهاد معاونت اقتصادی رییس جمهور و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی آیین‌نامه استخراج رمزدارایی‌ها را به تصویب رساند.

براساس ماده دوم این آیین‌نامه هرگونه فعالیت مربوط به استخراج رمز دارایی اعم ازوردات، تولید، فروش و تعمیرات تجهیزات صرفا با دریافت مجوز از وزارت صمت و از طریق رویه قانونی تجاری و گمرکی مجاز است. با واردکنندگان متخلف حسب مورد مطابق قانون امور گمرکی - مصوب ۱۳۹۰ - قانون مقررات صادرات و واردات - مصوب ۱۳۷۲- و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز - مصوب ۱۳۹۲- و با تولید کنندگان و فروشندگان متخلف حسب مورد مطابق با قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی -مصوب ۱۳۸۹- قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد - مصوب ۱۳۹۶- با اصلاحات بعدی آن‌ها برخورد خواهد شد.

تبصره ۱- وزارت صمت موظف است اطلاعات دریافت کنندگان مجوز موضوع این ماده را در اختیار وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار دهد.

تبصره ۲- وزارت صمت می‌تواند در مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی، صلاحیت صدور مجوز یادشده را به سازمان‌های مناطق مربوط حسب مورد واگذار نماید.

تبصره ۳- استقرار مراکز استخراج رمزدارایی با مصرف برق شامل محدودیت (۱۲۰) کیلومتری شهر تهران، (۵۰) کیلومتری شهر اصفهان و ۳۰ کیلومتری مراکز سایر استان‌ها می‌باشد.

تبصره ۴- صدور هرگونه مجوز استخراج رمزدارایی توسط وزارت صمت یا سازمان‌های مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی، برای متقاضیان برق پس از هماهنگی با وزارت نیرو و برای متقاضیانی که برای استخراج نیازمند تأمین گاز و یا سوخت فسیلی می‌باشند، پس از هماهنگی با وزارت نفت می‌باشد.

ر ماده هفتم این آیین‌نامه به بحث شیوه تامین برق مراکز استخراج اشاره شده است. در این ماده به استفاده از برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر، سرمایه‌گذاری در طرح‌های بهینه‌سازی انرژی، سرمایه‌گذاری در احداث و بهره‌برداری از نیروگاه حرارتی تولید برق با تامین سوخت از محل گاز همراه (فلر) و احداث نیروگاه حرارتی خارج از شبکه سراسری اشاره شده است.

در بند چهارم این ماده ذکر شده است که خرید برق از شبکه سراسری با دریافت انشعاب برق به جز در زمان محدودیت شبکه برق و سوخت، بهای هر کیلو وات ساعت برق مصرفی برابر با قیمت متوسط ریالی صادراتی برق براساس نرخ تسعیر سامانه نیما با کسر تخفیفات مندرج در این بند خواهد بود.

آیین نامه استخراج رمزارزها به تصویب رسید

آیین نامه استخراج رمزارزها به تصویب رسید

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر