بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:

پیگیری مجلس برای اجرای کامل قانون تسهیل مجوز کسب و کار

پیگیری مجلس برای اجرای کامل قانون تسهیل مجوز کسب و کار
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مقداری تاحدودی اجرایی شده اما اجرای کامل آن نیاز به پیگیری مداوم مجلس و نظارت بر وزارت اقتصاد دارد تا بتوانیم تا یک الی دو ماه آینده قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را به طور کامل اجرایی کنیم.
کد خبر : ۲۶۴۲۵۶

پیگیری مجلس برای اجرای کامل قانون تسهیل مجوز کسب و کار

بورس نیوز: اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره علت عدم اجرایی شدن قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار بعد از سپری شدن چندین ماه از ابلاغ این آن اظهار کرد: مجلس تاکنون دو بار گزارشی درباره اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار تهیه و اسامی دستگاه‌هایی که به قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار عمل نکرده‌اند را اعلام کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن تاکید بر اینکه کمیسیون اقتصادی و کمیسیون ویژه جهش تولید باید با قدرت بیشتری اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار را دنبال کنند، توضیح داد: قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار مقداری تاحدودی اجرایی شده است، اما اجرای کامل آن نیاز به پیگیری مداوم مجلس و نظارت بر وزارت اقتصاد دارد تا بتوانیم تا یک الی دو ماه آینده قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار را به طور کامل اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: وزارتخانه‌های مسئول اجرای این قانون توسط مجلس معرفی شده اند، اما دستگاه‌های مختلف نمی‌خواهند که این قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار اجرایی شود و، زیرا به این وسیله قدرتشان در فرآیند صدور مجوز‌ها را از دست می‌دهند. به همین دلیل در برابر اجرای این قانون مقاومت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: فرهنگ سخت کارفرمایی در دستگاه‌های اجرایی باعث شده که اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار به تأخیر بیفتد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه متأسفانه دستگاه‌های اجرایی موفقیت مردم را موفقیت خودشان نمی‌دانند افزود: به همین دلیل به اجرای این قانون تمکین نمی‌کنند امیدواریم با پیگیری مجلس و دستگاه‌های مربوطه این قانون عملیاتی شود.

وی در ادامه افزود: مجلس با جدیت به دنبال اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار است و امیدواریم سرعت اجرای این قانون بالاتر برود و نظارت مجلس هم بیشتر و مستمر شود.

شاکری ضمن تاکید بر اینکه دستگاه‌هایی که به اجرای این قانون تمکین نمی‌کنند باید مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند افزود: در گزارش‌های مجلس «استنکاف» دلیل عدم اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار بیان شده است.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر به این دستگاه‌ها دیر مجوز اعطا شود، ایده آن‌ها از بین می‌رود و دیگر نمی‌توانند از آن بهره برداری کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس توضیح داد: شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها فعالیت شأن مثل کسب و کار‌های سنتی نیست که با لختی و سستی کارشان را ادامه دهند. ماهیت وجودی اش را بعد از مدتی از دست می‌دهد پس نباید فرآیند اعطای مجوز به آن‌ها طولانی شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر