بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰
برنامه احداث بیش از ۳ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی
مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: برنامه احداث سه هزار و ۲۶ مگاوات نیروگاه حرارتی توسط برق حرارتی، هزار و ۴۷۸ مگاوات نیروگاه حرارتی توسط صنایع و ۵۱۵ مگاوات ارتقای ظرفیت عملی تولید واحد‌های حرارتی در دستور کار قرار بگیرد.
کد خبر : ۲۶۴۲۸۳

برنامه احداث بیش از ۳ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی

بورس نیوز: عبدالرسول پیشاهنگ، مدیرعامل شرکت برق حرارتی سهم واحد‌های حرارتی از کل نیروگاه‌های منصوبه کشور را ۸۱ درصد اعلام کرد و گفت: سهم تولید برق این واحد‌ها به ۹۵ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: تولید سالانه ۳۴۸ میلیارد کیلووات‌ساعت برق توسط نیروگاه‌های کشور، جایگاه ما را در جهان جابه‌جا می‌کند، مدیرعامل برق حرارتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۸ درصد نیروگاه‌های کشور سهم بخش خصوصی و مابقی آن متعلق به بخش دولتی است.

پیشاهنگ به ثبت چهار رکورد صنعت تولید برق حرارتی در دوره اوج بار سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: افزایش ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی در یک سال با احداث ۲۴ واحد نیروگاهی جدید به ظرفیت چهارهزار و ۲۳۱ مگاوات و ارتقای توان و رفع محدودیت تولید در ۲۸۶ واحد نیروگاهی به ظرفیت هزار و ۳۵ مگاوات، تولید ۳۴۸ میلیارد کیلووات‌ساعت انرژی، نصب و راه‌اندازی یک واحد گازی نیروگاهی در مدت هشت ماه و اجرای ۹۴ هزار مگاوات تعمیرات نیروگاهی قبل از شروع پیک، چهار رکوردی هستند که باهمت و غیرت تلاشگران این حوزه به ثبت رسیده است.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه با تعمیرات به‌موقع نیروگاه‌ها و اقدام‌های مدیریتی، ضریب آمادگی واحد‌های حرارتی در دوره اوج بار سال جاری بالغ بر ۹۸ درصد بوده، افزود: ۱۰۷ هزار مگاوات تعمیرات نیروگاهی تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۲ در دست اقدام است که تاکنون ۳۲ هزار مگاوات از آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برای آمادگی در دوره اوج بار سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۴۴ هزار قطعه ساخت داخل شده است، ادامه داد: ساخت روتور توربین نیروگاه بعثت، به مدار آمدن واحد‌های حادثه‌دیده ۳ و ۴ گازی نیروگاه سیکل ترکیبی یزد، ساخت بلد رینگ واحد آسک، ساخت پره‌های توربین گازی H ۲۵، ساخت داخل روتور میتسوبیشی نیروگاه ری، بومی‌سازی سخت‌افزار و نرم‌افزار سیستم کنترل و هیدرولیک توربین بخار نیروگاه شازند از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در این حوزه هستند.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به ساخت داخل کردن ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته مقرر شده است تا برای تأمین برق پایدار پیک تابستان سال آینده برنامه احداث سه هزار و ۲۶ مگاوات نیروگاه حرارتی توسط برق حرارتی، هزار و ۴۷۸ مگاوات نیروگاه حرارتی توسط صنایع و ۵۱۵ مگاوات ارتقای ظرفیت عملی تولید واحد‌های حرارتی در دستور کار قرار بگیرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت گاز:

مصرف گاز رایگان بیش از یک میلیون مشترک

ارسال نظر