بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
در ۶ ماهه نخست سال جاری؛

۲۹ درصد مجوز الکترونیکی صادر شد

درخواست اخذ مجوز توسط دستگاه‌های اصلی در درگاه ملی مجوز‌ها ثبت و برای ۲۹ درصد آن‌ها مجوز صادر شده است.
کد خبر : ۲۶۴۳۰۸

۲۹ درصد مجوز الکترونیکی صادر شد

بورس نیوز: آخرین اطلاعات دریافتی از درگاه ملی مجوز‌های کشور حاکی از این است که در فاصله زمانی ۶ فروردین ماه سال جاری تا ۲۲ آبان ماه، ۴۲۶ هزار و ۶۳۷ درخواست اخذ مجوز توسط دستگاه‌های اصلی در درگاه ملی مجوز‌ها ثبت و برای ۲۹ درصد آن‌ها مجوز صادر شده است.

همچنین، حدود ۲۷ درصد درخواست‌ها به تعداد ۱۱۴ هزار و ۱۹۵ مجوز رد شده‌اند. متقاضیان ۱۵ هزار و ۱۶۸ مجوز کسب و کار، انصراف داده‌اند. همچنین ۴ هزار و ۵۷۷ مجوز در صف صدور هستند و ۱۷۳ هزار و ۲۰۴ مجوز در مرحله بررسی قرار دارند. ۳۴.۲ درصد درخواست‌های مجوز کسب و کار نیز در مرحله بررسی مواجه با تأخیر قرار دارند.

از بین ۲۲ دستگاه اصلی، وزارت ارشاد با ۲ هزار و ۷۶۲ درخواست، صندوق نوآوری ریاست جمهوری با ۱۲ درخواست، معاونت علمی ریاست جمهوری با ۲۶ درخواست و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هزار و ۱۶ درخواست، با وجود اتصال به درگاه ملی مجوزها، تاکنون هیچ مجوزی را برای متقاضیان صادر نکرده‌اند.

همچنین وزارت تعاون (مشاغل خانگی) با ۲۰۲ هزار و ۵۵۶ درخواست، وزارت جهاد کشاورزی با ۵۸ هزار و ۲۹۳ درخواست مجوز و وزارت صنعت، معدن و تجارت با ۳۴ هزار و ۱۴۲ درخواست مجوز، دستگاه‌های اصلی با بیشترین درخواست برای صدور مجوز بوده‌اند.

بیشترین درخواست مجوز مربوط به وزارت تعاون و مشاغل خانگی است که در سال جاری تا ۲۲ آبان ماه، ۲۰۲ هزار و ۵۵۶ درخواست صدور مجوز داشته است و ۷۱ هزار و ۵۸ مجوز معادل ۳۵ درصد درخواست‌ها را صادر کرده است، اما در عین حال بیشترین تعداد تاخیر در بررسی را نیز با ۶۳ هزار و ۹۶۳ مورد داشته است.

در بین دستگاه‌های اصلی، وزارت راه و شهرسازی با صدور مجوز برای بیش از ۳۸ درصد درخواست‌ها، بیشترین همکاری را در صدور مجوز‌های کسب و کار داشته است. پس از آن، وزارت میراث فرهنگی با صدور مجوز برای بیش از ۳۷ درصد درخواست‌ها در رتبه دوم همکاری در صدور مجوز‌های کسب و کار قرار دارد.

همچنین سازمان برنامه و بودجه، وزارتخانه‌های کشور، دفاع و واجا، کانون کارشناسان رسمی و کانون وکلای دادگستری، دستگاه‌های جامانده یا قطع برای صدور مجوز‌های کسب و کار بوده‌اند.

سازمان اداری استخدامی، وزارت خارجه، سازمان نظام روانشناسی و فراجا نیز دستگاه‌هایی هستند که مجوز ارائه می‌دهند، اما هنوز به درگاه ملی مجوز‌ها متصل نشده‌اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر