بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
"تاپیکو" از محل سود سهام محقق شده درآمدی کسب نکرد؛

ارزش بازار پرتفوی "تاپیکو" در شیب نزولی

ارزش بازار پرتفوی
ارزش بازار پرتفوی بورسی سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین در این دوره ۲ هزار و ۲۵۵ میلیارد تومان کاهش یافت.
کد خبر : ۲۶۴۳۷۴

ارزش بازار پرتفوی تاپیکو در شیب نزولی+بورس نیوز

بورس نیوز:

شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مهرماه سال ۱۴۰۱ (سال مالی منتهی به اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود در بازارسرمایه و شرکت‌هایی که در خارج از بورس حضور دارند را برابر با ۱۶ هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان به سهامداران اطلاع رسانی کرد.

"تاپیکو" عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری ها‌ی خود را در شرکت‌های بورسی با ۱۳ هزار و ۸۵ میلیارد تومان اعلام کرد و مابقی آن نیز در حوزه شرکت‌های غیر بورسی با ۳ هزار و ۱۴۸ میلیارد تومان بود، مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "تاپیکو" در مهرماه افزایش یک درصدی را به همراه داشت، ارزش بازار پرتفوی بورسی این شرکت سرمایه‌گذاری در این دوره ۲ هزار و ۲۵۵ میلیارد تومان کاهش یافت.

ارزش بازار پرتفوی

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "تاپیکو" در مهرماه مربوط به بخش «محصولات شیمیایی» با ۱۰ هزار و ۴۲۴ میلیارد تومان در پرتفوی شرکت‌های بورسی بود و در بخش شرکت‌های غیر بورسی نیز بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری به «مواد و محصولات شیمیایی» با مبلغ یک هزار و ۲۸۱ میلیارد تومان تعلق یافت.

بیشترین ارزش بازار سرمایه‌گذاری "تاپیکو" در مهرماه مربوط به بخش «محصولات شیمیایی» با ۱۰۷ میلیارد تومان بود و پس‌ازآن نیز بخش «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته ای» با ۶ هزار میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را از آن خود کرد، عمده‌ترین تغییرات "تاپیکو" از ابتدای دوره تاکنون در بخش سرمایه گذاری «محصولات شیمیایی» نیز ۲ هزار و ۲۵۵ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد و به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان رسید.

بیشترین ارزش بازار پرتفوی بورسی "تاپیکو" نیز در اختیار «مادر (هلدینگ) صنایع پتروشیمی خلیج فارس» با مبلغی بالغ‌بر ۲۶ هزار میلیارد تومان بود و عمده‌ترین ارزش بازار را پس از این شرکت، «پتروشیمی مارون» به خود اختصاص داد که ارزش بازار آن ۲۴ هزار میلیارد تومان بود که نسبت به ماه گذشته یک هزار و ۴۶۹ میلیارد تومان کاهش یافت.

"تاپیکو" با سرمایه ثبت‌شده ۸ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۵ ماهه سال مالی منتهی به اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی حاصل نکرد، "تاپیکو" در مهرماه از محل واگذاری سهام درآمدی کسب نکرده است.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر