بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان:

افزایش ۳۰۰ درصدی صادرات و واردات کالا‌های اساسی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه مرزها شاهد افزایش ۳۰۰ درصدی از محل صادرات و واردات کالاهای اساسی بودیم که در نوع خود بی نظیر است.
کد خبر : ۲۶۴۴۱۶

افزایش ۳۰۰ درصدی صادرات و واردات کالا‌های اساسی

بورس نیوز: داوود شهرکی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کردبر اساس گزارش سامانه رصد اشتغال که با کد ملی و مشخصات افراد ثبت می‌شود بالغ بر ۲۸ هزار نفر اشتغال تحقق پیدا کرد.

وی با اشاره به تسهیلات قرض الحسنه بانک‌ها افزود: ۷۹ درصد منابع بانکی استان تا شهریورماه صرف تسهیلات قرض الحسنه شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان ضرورت ابراز امیدواری کرد: خوشبختانه توانستیم در در حوزه احیای واحد‌های تولیدی ۸۰ واحد غیرفعال تولیدی گردشگری را فعال کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه مرز‌ها شاهد افزایش ۳۰۰ درصدی از محل صادرات و واردات کالا‌های اساسی بودیم که در نوع خود بی نظیر است.

شهرکی تاکید کرد: در بحث واردات برنج ۴۰۰ هزار تن برنج وارد شد و استان نیز از تمام ظرفیت خود برای این امر بهره گرفت.

وی با اشاره به افتتاح کارخانه سیمان تیس تصریح کرد: خوشبختانه شاهد اولین‌ها در استان بودیم و اولین کارخانه تولید میلگرد، کنسانتره مس و فریم عینک در استان افتتاح شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر افزایش تولیدات کشاورزی از جمله و رشد مزارع پرورش میگو افزود: خوشبختانه توانستیم تولید مرغ را در استان افزایش دهیم از همین‌رو ۳۵ مرغداری جدید در استان به بهره‌برداری رسیده و ۴۵۰ مرغداری در حال احداث است.

شهرکی ادامه داد: توسعه مزارع نخیلات خرما و کشت محصولات کم آب و پر محصول نیز در استان در دستور کار قرار گرفت.

وی تاکید کرد: ۱۳ اقامت جدید گردشگری احداث و دو هتل تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود که می‌تواند در جذب گردشگر نقش فراوانی داشته باشد.

شهرکی ادامه داد: بیش از ۱۴ هزار متر مربع به مساحت پارک علم و فناوری استان اضافه شد که نقش مهمی در افزایش شرکت‌های دانش بنیان داشت.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت شرکت‌های معدنی برای تامین آب استان به کار گرفته شده به طور مثال در چابهار اقدامات خوبی در حوزه تجهیز کارگاه، استخر‌های ذخیره آب، خرید ۱۵۰ کیلومتر لوله انجام گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: همه این اقدامات در سایه امنیتی که در استان فراهم شده و حضور سرمایه‌گذاران انجام گرفته است.

شهرکی تصریح کرد: یکی از اهداف ما در استان توسعه اشتغال است و قطعاً حوادثی که اخیراً به وقوع پیوست آسیب زیادی به اقتصاد وارد کرد که مستقیما روی زندگی مردم تاثیر دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر