بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
آنچه در بازار بی رمق دیروز اتفاق افتاد؛

سردرگمی بی پایان

سردرگمی بی پایان
به عقیده بعضی از کارشناسان؛ وضعیت حال حاضر بازار سهام، ناشی از رشد دلار است که منجر به ارزندگی بعضی از سهم‌ها شده و از طرفی وضعیت حاکم بر جامعه که بی میلی افراد به سرمایه گذاری را منجر شده است. این دست اتفاقات باعث نوسان‌گیر شدن تعداد زیادی از فعالین بازار شده است.
کد خبر : ۲۶۴۵۰۹

سردرگمی بی پایان

بورس نیوز:

معاملات بازار سهام در اولین روز آبان ماه با سردرگمی محسوسی آغاز شد و معاملات را تحت تاثیر خود قرار داد؛ در همان ابتدای کار مسیر شاخص کل از مسیر شاخص هم وزن جدا شد و شاخص کل روند اصلاحی به خود گرفت.

شاخص کل بورس با کاهش ۹۴۰ واحدی (معادل ۰.۰۷ درصد) تغییر محسوسی را همراه داشت و به یک میلیون ۴۰۷ هزار و ۶۵۴ واحد رسید. شاخص هم وزن، نماینده نماد‌های کوچکتر بازار سهام مسیر عکس شاخص کل را پیش گرفت و با افزایش ۰.۲۵ درصدی به ۴۰۵ هزار و ۴۸۵ واحد رسید. همچنین شاخص فرابورس با افزایش ۳۲ واحدی، به ۱۸ هزار و ۵۴۲ واحد رسید.

سردرگمی بی پایان

ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۸ هزار و ۸۸۹ میلیارد تومان بود که از این مبلغ ۳ هزار و ۲۸۶ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد بوده است و در بین صنایع، گروه‌های خودرویی، محصولات غذایی، هتل و رستوران، فلزات اساسی و محصولات شیمیایی و در بین نماد‌ها "خگستر"، "خساپا"و "خودرو" بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

در پایان معاملات امروز سرانه خرید حقیقی با ۱۵.۵ میلیون تومان کمتر از سرانه فروش حقیقی با ۱۶.۷ میلیون تومان بود.

سردرگمی بی پایان

در پایان معاملات امروز ۴۸ درصد نماد‌ها سبز و ۵۲ درصد نماد‌ها قرمز بودند. نماد‌های "خسپا"و "خبهمن" با نوسان مثبت و نماد‌های "فولاد"، "شپنا"، "فملی"، "شتران"و "شبندر" با نوسان منفی بیشترین تاثیر را بر کاهش شاخص داشتند؛ همچنین نماد‌های "خگستر"، "شپنا"، "شستا"، "خبهمن"، "شتران"، "خودرو"و "خساپا" جزو نماد‌های پر تراکنش بازار بودند.

سردرگمی بی پایان

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ۷۶ میلیارد تومان ورود پول حقیقی به بازار صورت گرفت؛

سردرگمی بی پایان

همچنین بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های هتل و رستوران، خودرویی، محصولات غذایی، سرمایه گذاری و پیمانکاری و بیشترین خروج پول حقیقی از گروه‌های نفتی، بانک، بیمه، فلزات اساسی و چندرشته‌ای صنعتی بود.

امیرمحمد آبیار

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
گام رو به جلو و با احتیاط
آنچه در بازار امروز اتفاق افتاد؛

گام رو به جلو و با احتیاط

بازار سهام به تعادل می‌رسد؟
احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه پاسخ داد؛

بازار سهام به تعادل می‌رسد؟

بهترین رویداد ممکن برای بازار سهام
نکات مثبت معاملات منفی دیروز

بهترین رویداد ممکن برای بازار سهام

دومین نزول متوالی بازار سهام
در معاملات امروز رخ داد؛

دومین نزول متوالی بازار سهام

ارسال نظر