بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
در نخستین ماه پاییز رخ داد؛

رشد ۳۰ درصدی صادرات ایران به قطر

رشد ۳۰ درصدی صادرات ایران به قطر
سخنگوی وزارت صمت گفت: صادرات به قطر در مهر امسال ۳۰ درصد نسبت به مهرماه سال گذشته رشد داشت.
کد خبر : ۲۶۴۶۳۶

رشد ۳۰ درصدی صادرات ایران به قطر

بورس نیوز: امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت در تشریح اقدامات تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت با کشور قطر اظهار کرد: روند تجاری دو کشور مسیر رو به رشدی را طی میکند، بطوریکه در ۷ ماهه امسال صادرات اقلامی نظیر، محصولات نیمه تمام فولادی، انواع شیشه، میگو و ماهیان زنده، گوجه فرنگی گلخانه ای، سیمان سفید، شیرینی و شکلات و انواع فراورده‌های غلات از رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده اند.

سخنگوی وزارت صمت بیان کرد: سازمان توسعه تجارت بعنوان بازوی این وزارتخانه در حوزه تجارت خارجی علاوه بر استفاده حداکثری از ظرفیت تجاری جام جهانی در بلند مدت نیز با ایجاد بستر و ساختار لازم برای توسعه تجارت با کشور قطر برنامه ریزی کرده است و طبق توافق دو کشور قرار است حجم تجارت از رقم اندک ۲۰۰ میلیون دلار در سال به ۳ میلیارد دلار در ۴ سال آینده افزایش یابد.

مشاور وزیر صمت از اعزام رایزن جدید بازرگانی به دوحه، تاسیس مرکز تجاری در پایتخت قطر، برگزاری نمایشگاه اختصاصی و توافق بر سر سازوکار تسویه مالی بعنوان مهمترین اقدامات ساختاری برای توسعه مناسبات بازرگانی ایران و قطر نام برد.

وی افزود: در نمایشگاه اخیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه توافق شد ماهانه ۲۵۰ تن انواغ مواد غذایی به قطر صادر شود و با تجهیز بندر "دیر" به ایکس ری صادرات از این بندر از روزی ۳۰ کانتینر به ۸۰ کانتینر افزایش یافت.

قالیباف همچنین از معافیت ۷۰ درصدی کالا‌های صادراتی به قطر از تعهد ارزی بعنوان مشوق صادرکنندگان خبر داد.

سخنگوی وزارت صمت گفت: صادرات به قطر در مهر امسال ۳۰ درصد نسبت به مهر سال قبل رشد داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مروری بر صنعت سیمان
سیمان، یکی از شاخص‌های رشد و توسعه هر کشور است؛

مروری بر صنعت سیمان

ارسال نظر