بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
بیت کوین در ۱۶ هزار دلار معامله شد
بزرگترین بیت‌کوین رمزنگاری شده جهان تقریباً سه درصد کاهش یافت و در سطح ۱۶هزار و ۱۸۰ دلار معامله شد.
کد خبر : ۲۶۴۶۸۲

بیت کوین در ۱۶ هزار دلار معامله شد

بورس نیوز: اعتراضات گسترده در سراسر چین طی بحبوحه محدودیت‌های سختگیرانه کووید-۱۹ این کشور به راه افتاده است. امروز بازار‌های جهانی با افزایش نگرانی سرمایه‌گذاران تحت فشار قرار گرفتند؛ این تأثیر در فضای کریپتو با کاهش سه درصدی بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته برجسته است.

بزرگترین بیت‌کوین رمزنگاری شده جهان تقریباً سه درصد کاهش یافت و در سطح ۱۶هزار و ۱۸۰ دلار معامله شد. از سوی دیگر، آلت‌کوین‌هایی مانند اتریوم (ETH)، بایننس، ریپل و ... همگی چهار تا هشت درصد کاهش یافته‌اند.

ناآرامی‌های اخیر در چین ممکن است آسیب‌پذیری بازار‌های کریپتو را فرصت تلقی کند که قبلاً با فروپاشی صرافی اف تی ایکس (FTX) در این ماه لرزیدند. طی ماه گذشته، بیت‌کوین و ارز‌های دیجیتال ۲۰ درصد کاهش یافته است. کاهش امروز در بازار کریپتو به دنبال اصلاح سهام آسیایی و معاملات آتی سهام ایالات‌متحده است.

کاترینا ال، اقتصاددان ارشد شرکت مودیز گفت: «یکی از خطرات چین این است که سیاست مداوم پکن برای محدود کردن تحرک کووید-صفر مانعی برای تثبیت تقاضای داخلی است».

همانطور که گفته شد بیت‌کوین در ماه نوامبر ۲۰ درصد کاهش یافته که این بدترین عملکرد ماهانه دارایی‌ها از ژوئن ۲۰۲۲ بوده همچنین بدترین ماه نوامبر برای بیت‌کوین را ثبت کرده است. این نگرانی عامل سقوط بزرگ دیگر است که می‌تواند منجر به سقوط بیت‌کوین تا ۵۰۰۰ دلار شود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۸۱۹.۵۷ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۶۱ درصد کمتر شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سربلندی بیت کوین از بازار نزولی
با پیش بینی مدیرعامل شرکت ارک اینوست:

سربلندی بیت کوین از بازار نزولی

ارسال نظر