بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
در هفته منتهی به ۱۸ آذر، سه میلیون و ۳۸ هزار و ۳۵۷ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۲۱.۷ همت (هزار میلیارد تومان) در بازار فیزیکی بورس کالا دادوستد شد.
کد خبر : ۲۶۵۰۷۷

دادوستد بیش از ۳ میلیون تن انواع کالا در بورس کالا

بورس نیوز: در هفته منتهی به ۱۸ آذر، سه میلیون و ۳۸ هزار و ۳۵۷ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۲۱.۷ همت (هزار میلیارد تومان) در بازار فیزیکی بورس کالا دادوستد شد تا رکورد جدید در حجم معاملات بازار فیزیکی به ثبت برسد؛ این روند در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل از لحاظ حجم افزایش ۳۱ درصدی و از لحاظ ارزش رشد ۳۳ درصدی را تجربه کرد.

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا شاهد معامله ۲ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۹۴۷ تن انواع کالا و محصول به ارزش بیش از ۱۶.۴ هزار میلیارد تومان در هفته گذشته در بازار فیزیکی بود.

بر این اساس، یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۹۰۵ تن سیمان، ۸۴۵ هزار تن سنگ آهن، ۶۶۴ هزار و ۹۳۸ تن فولاد، ۶۶ هزار تن آهن اسفنجی، ۳۶ هزار و ۷۰۰ تن روی، ۹ هزار و ۲۰۰ تن آلومینیوم، ۶ هزار و ۵۷۹ تن مس، ۲۰۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۱۰۰ کیلوگرم شمش طلا، ۴۰ دستگاه خودرو در تالار محصول‌های صنعتی و معدنی معامله شد.

در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالا، ۲۸۱ هزار و ۴۲۲ تن انواع کالا و محصول به ارزش بیش از ۵.۲ هزار میلیارد تومان به فروش رسید.

جزییات تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی به شرح زیر است:

۹۲ هزار و ۶۸۱ تن مواد پلیمری، ۷۸ هزار تن وکیوم باتوم، ۸ هزار و ۵۰۰ تن لوب کات، ۳۷ هزار و ۲۹۷ تن مواد شیمیایی، ۱۵ هزار و ۵۲۰ تن گوگرد، ۵ هزار و ۳۱۱ تن روغن پایه، ۴۲ هزار و ۸۷۲ تن قیر، بازار فرعی بورس کالا نیز شاهد معامله ۲ هزار و ۹۸۹ تن کالا به ارزش ۵۵ میلیارد تومان بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر