بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
مدیرعامل ایران خودرو گفت: یکی از سیاست‌های محوری و اصولی که ما در چند روز گذشته در گروه صنعتی ایران خودرو به کار گرفتیم سیاست تولید کامل یا عبور مستقیم است.
کد خبر : ۲۶۵۲۱۷

سیاست تولید کامل در گروه صنعتی ایران خودرو

مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران خودرو در گفتگو با بورس نیوز، درخصوص دستاورد‌های تبیین فرصت‌های اقتصادی و عبور مستقیم تولید اظهار کرد: یکی از سیاست‌های محوری و اصولی که ما در چند روز گذشته در گروه صنعتی ایران خودرو به کار گرفتیم سیاست تولید کامل یا عبور مستقیم است.

وی افزود: این به این مفهوم است که دیگر خودرویی به صورت ناقص در خطوط تولید ایران خودرو تولید نمی‌شود. این موضوع برای ما دستاورد‌هایی مانند افزایش کیفیت و شناسایی گلوگاه‌های تولید داشت. نشست امروز خواستیم که درباره این موضوع مهم همفکری کنیم و برای نسل ها، دوره‌های بعد و مدیران بعدی که می‌خواهند در گروه صنعتی ایران خودرو و صنعت خودرو فعالیت کنند مکتوب و مستند شود. به عبارتی دراین سیاست، برگشت به عقب نداشته باشیم.

مدیرعامل ایران خودرو همچنین ادامه داد: در ۸ ماه گذشته بیش از ۲ هزار میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه داشتیم واین سیاست به میزان ۲۵ درصد شاخص‌های منفی کیفیت را کاهش داد و گلوگاه‌های تولید را برای ما نمایان کرد. ما امروز در تیراژ بالا، با ثبات و به صورت کامل در حال تولید هستیم. این یعنی اینکه از نظر کمی و کیفی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در وضعیت خوبی قرار داریم. تا امروز حدود ۱۳۳ هزار دستگاه بیش از مدت مشابه سال گذشته تولید کامل داشتیم و تا پایان آذرماه رقم تولید کامل سال گذشته را پشت سر می‌گذاریم.

خطیبی درخصوص سیاست عرضه محصولات در بورس کالا بیان کرد: یکی از سیاست‌هایی که به عنوان سیاست واسطه‌ای نه سیاست بلندمدت می‌شود روی آن حساب کرد عرضه کالا در بورس کالاست. با مجوز وزیر صمت مجوز و با مذاکرات با بورس کالا تاکنون چند عرضه در بورس کالا صورت گرفته است. چند سیاست محوری در این باره نیز داریم. نخست اینکه تعداد عرضه بیشتر شود. همراه با افزایش تعداد عرضه تعداد محصول نیز بیشتر شود. همچنین مدت زمان تحویل محصول به مشتریان را کاهش دهیم. با تحقق این سه موضوع به کاهش قیمت خودرو در بازار نیز کمک خواهیم کرد. افزایش قیمت به هیچ عنوان به عرضه خودروساز بر نمی‌گردد. عرضه محصولات ما با سال گذشته قابل مقایسه نیست. ما ۱۱۵ هزار دستگاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته تولید داشتیم.

وی با اشاره به فرایند واگذاری مدیریت دولتی ایران خودرو به بخش خصوصی خاطرنشان کرد: دستوری که آقای رئیس جمهور روی آن تاکید داشتند واگذاری مدیریت شرکت‌های خودروسازی به بخش خصوصی است. همچنین ما برای سهام درون شرکتی، خودمان می‌توانیم تصمیم گیری کنیم. تقریبا میزان این سهام ۱۳.۴ درصد است. از ۳۰۰ کارشناس دعوت کردیم. آگهی انجام دادیم. دو خریدار با ما مکاتبه کردند و در حال حاضر در حال انجام مراحل هستیم.

مدیرعامل ایران خودرو گفت: من این عزم و جدیت را می‌بینم و امیدوارم در این زمینه دولت به موفقیت خوبی برسد. بخش بزرگی از تمام ۸ ماده‌ای که رئیس جمهور در ۱۱ اسفندماه سال ۱۴۰۰ دستور دادند انجام شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل ایران خودرو در نشست تبیین فرصت‌های اقتصادی عبور مستقیم تولید در صنعت خودرو اعلام کرد:

صرفه‌جویی ۲۱۰۰ میلیاردی دستاورد عبور مستقیم در ایران خودرو

در جریان بازدید رئیس سازمان بورس از ایران خودرو؛

عرضه قریب الوقوع دنا، سورن و رانا در بورس کالا

در حاشیه بازدید معاون حقوقی رییس جمهوری از شرکت ایران خودرو دیزل مطرح شد؛

آمادگی ایران خودرو برای نوسازی ناوگان حمل و نقل باری و مسافری

ارسال نظر