بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار:

سامانه‌ های "سماصط" و "ستکاوا" کارآیی ندارند

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار گفت: هم‌اکنون مرغ گرم در عمده‌فروشی با قیمت ۵۵ هزار تومان و در سطح خرده‌فروشی با نرخ ۵۷ هزار و ۷۰۰ تومان عرضه می‌شود.
کد خبر : ۲۶۵۲۹۳

سامانه‌ های

بورس نیوز: ایوب فصاحت، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار اظهار کرد: میزان تقاضا برای مرغ برای حمایت از تولید، سه برابر افزایش یافت و هم‌اکنون میزان تقاضا نزدیک بیش از دو برابر در میادین میوه و تره‌بار افزایش داشته است.   
 
وی بیان کرد: هم‌اکنون مرغ گرم در عمده‌فروشی با قیمت ۵۵ هزار تومان و در سطح خرده‌فروشی با نرخ ۵۷ هزار و ۷۰۰ تومان عرضه می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار گفت: با توجه به اطلاعات موجود از مجموعه نیاز مردم، اتفاقات آینده و آینده‌نگری از بازار، مسائلی مانند مرغ سایز، صادرات و ... به این زودی جواب نداده و نخواهد داد و اگر بخواهیم به برنامه‌های خیالی بیندیشیم، اتفاقاتی در بازار روی می‌دهد که تا چند روز آینده دوباره مجبور می‌شویم برنامه‌های دیگری داشته باشیم.
 
فصاحت تصریح کرد: بخش خصوصی باید به اندازه‌ای توانمند شود تا بتواند در مجموعه تصمیم‌سازی کشور ایفای نقش کند.
 
وی افزود: طبق پیش‌بینی‌های ما، این افزایش تقاضا در بازار، با نوع دوستی مردم و فعالیت‌های صدا و سیما ایجاد شد، ولی قطعا این میزان تقاضا کاهش پیدا می‌کند و برداشت ما این است که با پایان یلدا شاید یکی دو روز قبل از آن میزان تقاضا کاهش پیدا کند و یقینا وزارتخانه جهاد کشاورزی باید برنامه‌ای برای جذب مرغ مازاد تولیدکنندگان داشته باشد. همچنین بیش از صد میلیون قطعه جوجه‌ریزی در ماه، شرایط عادی بازار مرغ را به هم می‌ریزد و وزارتخانه باید در این خصوص تدابیر ویژه‌ای بیندیشد.
 
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار با بیان اینکه هم‌اکنون سامانه‌های سماصط و ستکاوا کارآیی لازم را ندارند، گفت: ما در این شرایط بحران کارآیی از این سامانه‌ها ندیدیم، باید این نوع کار‌ها با تدبیر صورت گیرد.
 
فصاحت تأکید کرد: سامانه‌ها باید سامانه‌هایی باشند که در مجموع برای هیچ شخص و هیچ دستگاهی ایجاد رانت نکند.
 
وی بیان کرد: تولید قراردادی باید شروع شود، متأسفانه تا کنون هیچ قدمی در این حوزه برداشته نشده است و می‌توان تولید قراردادی را مبنای کار تنظیم بازار با تنظیم تولید انجام داد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با اعلام سازمان میادین میوه و تره‌بار؛

هرکیلو مرغ ۵۲ هزار و ۷۰۰ تومان شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تهران گفت:

عرضه مرغ به قیمت ۵۳ تا ۵۵ هزار تومان

ارسال نظر