بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
اشکان چهره‌نگار، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد؛

همه چشم انتظار دلار

همه چشم انتظار دلار
نوسانات دلار و در حوالی ۴۰ هزار تومان قرار گرفتن آن ریسک مضاعفی برای بازار سهام محسوب می‌شود، به همین خاطر بسیاری از فعالین در انتظار ثبات نسبی قیمت ارز هستند.
کد خبر : ۲۶۵۳۰۳

همه چشم انتظار دلار

بورس نیوز:

اشکان چهره‌نگار، کارشناس بازار سهام در گفت‌وگو با بورس نیوز بیان کرد: بازار در گنگی به سر می‌برد چراکه فعالین در انتظار تعیین تکلیف دلار هستند تا بعد از ثبات نسبی در نرخ آن منابع جدید وارد بورس کنند. البته ازنظر بنیادی بسیاری از سهام ارزش ذاتی بالاتری نسبت به قیمت بازار خود را دارا هستند، حتی ارزش سرمایه‌گذاری هم دارند. از طرفی در سطح جهانی، لحن فدرال رزرو هم کمی ملایم‌تر شده به همین خاطر ریسک قیمت‌های جهانی تا حدودی مرتفع شده است. اگر متغیر‌ها کنار هم قرار گیرند، بازار سرمایه ارزش سرمایه‌گذاری را دارد، اما فعالین در انتظار نرخ دلار هستند.


بااحتیاط وارد خودرو شوید


وی در پاسخ به سؤال صنایع پیشتاز تا پایان سال کدامند، چنین گفت: صنعت خودرو بسیار پیشنهاد می‌شود که در لیست مراقبت قرار بگیرد (صنعت خودرو دچار اخبار ضدونقیض زیادی است.) حتی می‌توان با درصد کمتری آن را داخل پرتفوی قرارداد. از طرفی با توجه به قیمت‌های مس جهانی این صنعت هم می‌تواند جذابیت داشته باشد. صنعت پتروشیمی با توجه به اتفاقات پیرامون خود در کوتاه‌مدت چندان جالب نیست، حتی اگر قطعی گاز شایعه باشد در کوتاه‌مدت رشدی را در این صنعت شاهد نیستیم و باید منتظر گزارش شرکت‌های فعال در این صنعت بمانیم تا آینده آن را بررسی کنیم.


منتظر شاخص ۱.۶ میلیون واحدی باشید


این فعال بورسی تشریح کرد: شاخص کل می‌تواند تا یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار واحد بالا رود، اما به عوامل بسیاری بستگی دارد و عدد دقیقی را نمی‌توان برای آن متصور بود. البته برای ورود به بازار سرمایه تحلیل، استراتژی شخصی (بر چه اساسی خرید شود، به قیمتی فروخته شود و ...) و حد ضرر هم باید مدنظر قرار بگیرد. یکی از متغیر‌های که برای فعالین یار کمکی به‌حساب می‌آید، شناخت روند از طریق ارزش معاملات است، اگر به‌طور مثال ۲ هفته ارزش معاملات روند صعودی به خود گرفته است شاید بتواند جریان نقدینگی به سمت بازار را شکل دهد.


باید در انتظار تبعات شفاف‌سازی ماند


چهره‌نگار در پایان به بورس نیوز گفت: شفاف‌سازی در بازار سهام همیشه یکی از عوامل مهم بوده است، ولی افشای اسامی مدیران متخلف باید در مرحله اجرا به‌درستی انجام شود. مرجع و صحت این دست شفاف‌سازی‌ها باید مشخص باشد، به‌صرف اینکه از ارگانی افشا شود و از دیگر ارگان تکذیب، چندان مطلوب نیست.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کدام گروه‌ها پیشتازان هفته پیش رو خواهند بود؟
فعالان بازار سرمایه برای هفته آتی پیش‌بینی کردند:

کدام گروه‌ها پیشتازان هفته پیش رو خواهند بود؟

حسن حسین‌نیا، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز پاسخ می‌دهد؛

عوامل تاثیرگذار بازار تا پایان سال کدامند؟

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
چرا همه چی به شکل وحشتناکی در حال گران شدن هستند و فقط زورتون به بورس رسیده چرا مردم رو باز هم در بورس فریب دادید ؟