بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
پیش بینی بانک آمریکایی مورگان استنلی؛

نفت به کانال ۱۱۰ دلاری بر می‌گردد

بانک آمریکایی مورگان استنلی پیش‌بینی کرد که نفت خام برنت تا اواسط سال ۲۰۲۳ به حدود ۱۱۰ دلار در هر بشکه بازگردد.
کد خبر : ۲۶۵۳۷۷

نفت به کانال ۱۱۰ دلاری بر می‌گردد

بورس نیوز: بانک آمریکایی مورگان استنلی اعلام کرد که انتظار دارد در پی افزایش تقاضا و تداوم محدودیت عرضه، قیمت نفت خام برنت تا اواسط سال ۲۰۲۳ میلادی به حدود ۱۱۰ دلار برای هر بشکه برسد.

مورگان استنلی در یادداشتی اعلام کرد که ما درباره افزایش قیمت نفت که در پی بهبود تقاضای ناشی از کاهش محدودیت‌های کرونایی و ازسرگیری سفرهای هوایی، عرضه محدود به‌دلیل سطوح پایین سرمایه‌گذاری، خطرها برای عرضه نفت روسیه، پایان آزادسازی ذخیره‌سازی راهبردی نفت خام آمریکا و روند کُند رشد شیل آمریکا، پدید آمده است، خوشبین هستیم.

قیمت نفت روز چهارشنبه (۲۳ آذرماه) در پی برآوردهای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و آژانس بین‌المللی انرژی (آی‌ئی‌ای) درباره افزایش تقاضا در سال ۲۰۲۳ میلادی افزایش یافت.

مورگان استنلی اعلام کرد که شرایط اقتصادی بازار نفت را به سمت اندکی مازاد عرضه سوق خواهد داد و احتمال می‌رود قیمت‌ها را تا حدودی در سه ماه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی محدود نگه دارد.

مارتین راتس، کارشناس نفتی مورگان استنلی معتقد است بازار نفت در سه ماه دوم سال ۲۰۲۳ میلادی به حالت تعادل باز می‌گردد و در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ بیشتر کاهش می‌یابد.

این بانک آمریکایی پیش‌بینی کرد که عرضه تازه گاز در سال آینده میلادی از تقاضا پیشی می‌گیرد و این شرایط به تعادل ضعیف‌تر و خطرهای نزولی برای قیمت‌ها پس از زمستان منجر می‌شود.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در معاملات روز گذشته؛

کاهش بیش از ۲ درصدی قیمت نفت

نفت برنت ۸۲ دلار شد
در بازارهای جهانی؛

نفت برنت ۸۲ دلار شد

ارسال نظر