بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
ناظر گمرکات خوزستان گفت: در ۸ ماه امسال ۳ میلیون و ۴۲۲ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۵۷۰ میلیون و ۸۸۹ هزار دلار از گمرکات خوزستان به عراق صادر شده است.
کد خبر : ۲۶۵۴۷۷

صادرات غیرنفتی ۳ میلیون تنی از خوزستان به عراق

بورس نیوز: بهروز قره‌بیگی، ناظر گمرکات خوزستان در خصوص صادرات به عراق اظهار کرد: در ۸ ماه امسال ۳ میلیون و ۴۲۲ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۵۷۰ میلیون و ۸۸۹ هزار دلار از گمرکات خوزستان به عراق صادر شده است.

وی افزود: این میزان صادرات از طریق گمرکات خوزستان به عراق در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۶درصد افزایش و از نظر ارزشی ۲ درصد کاهش داشته است.

ناظر گمرکات خوزستان بیان کرد: بیشترین حجم صادرات کالا به عراق از مرز شلمچه با یک میلیون و ۴۱۲ هزار تن بوده و بازارچه چذابه در محدوده شهرستان دشت آزادگان با ۳۱۸ هزار تن در جایگاه دوم صادرات به عراق قرار دارد. سهم صادرات به عراق از گمرک اهواز ۷ هزار و ۲۱ تن بوده است.

وی ادامه داد: بخش مهمی از حجم صادرات کالا به عراق شامل مواد غذایی، تره‌بار، کلینکر (ماده اولیه تولید سیمان) لوازم خانگی و صنایع دستی، آبزیان پرورشی، لوازم الکترونیکی و آهن آلات می‌شود که از گمرکات آبادان، خرمشهر و منطقه ویژه بندر امام خمینی انجام شده است.

ناظر گمرکات خوزستان در خصوص واردات کالا از عراق به داخل کشور گفت: در این مدت هیچ کالایی از عراق از طریق گمرکات خوزستان وارد کشور نشده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر