بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
در هفته جاری اتفاق می افتد؛

پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی مصرف گاز

رئیس مرکز راهبری شبکه گاز کشور گفت: برای امروز مصرف گاز در بخش خانگی به عدد ۵۹۰ تا ۶۰۰ میلیون متر مکعب پیش بینی شده و برای این هفته افزایش ۹ تا ۱۰ درصدی مصرف گاز را داریم.
کد خبر : ۲۶۵۵۶۰

پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی مصرف گاز

بورس نیوز: غلامرضا کوشکی، رئیس مرکز راهبری شبکه گاز کشور اظهار کرد: از اواخر هفته گذشته با ورود جبهه هوای سرد به کشور شاهد کاهش دما و افزایش مصرف گاز بودیم و با توجه به تداوم سرما و افزایش مصرف گاز در روز‌های آینده پیش بینی شده که در اواسط هفته مصرف گاز روند افزایشی داشته باشد و طبق اعلام سازمان هواشناسی این هفته شاهد گسترش سامانه در کل کشور هستیم و برای اکثر استان‌ها برف و باران پیش بینی شده است.

وی افزود: هموطنان عزیز این اطمینان را داشته باشند وزارت نفت و شرکت ملی گاز تمام تلاش خود را می‌کند تا حداکثر تولید و انتقال گاز را از مبادی تولید به اقصی نقاط کشور برسد.

رئیس مرکز راهبری شبکه گاز کشور ادامه داد: تقریباً ۷۰ درصد از گاز تولیدی در بخش خانگی مصرف می‌شود و هموطنان عزیز در این روز‌ها که سرما تداوم دارد و مصرف هم روند افزایشی دارد بسیار می‌تواند با راهکار‌های بسیار ساده که هزینه بر هم نیست کاهش مصرف گاز را در بخش خانگی داشته باشند و به پایداری شبکه گاز کمک کند.

کوشکی افزود: یکی از راهکار‌های ساده برای کاهش مصرف گاز با پوشش لباس مناسب در منزل می‌توان به کاهش مصرف گاز بسیارکمک کرد.

وی ادامه داد: تقرییاً تمام استان‌های نیمه شمالی کشور مصرف شان بیش از استاندارد است و استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان و به ترتیب رتبه اول تا سوم را در مصرف گاز دارند.

رئیس مرکز راهبری شبکه گاز کشور گفت: برای امروز مصرف گاز در بخش خانگی به عدد ۵۹۰ تا ۶۰۰ میلیون متر مکعب پیش بینی شده است و برای این هفته افزایش ۹ تا ۱۰ درصدی مصرف گاز را داریم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر