بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
چرا واردات از چین سودآور است؟
امروزه هر کسی که به دنبال واردات اجناس مختلف است، مقصد اول تجاری خود را کشور چین انتخاب می‌کند.
کد خبر : ۲۶۵۵۷۵

چرا واردات از چین سودآور است؟


امروزه هر کسی که به دنبال واردات اجناس مختلف است، مقصد اول تجاری خود را کشور چین انتخاب می‌کند. اما علت این انتخاب چیست؟ آیا واردات از چین تنها گزینه پیش روی تاجران و بازرگانان است؟ آیا چین ارزان‌ترین کالا‌ها را در اختیار ما قرار می‌دهد؟ چیزی که برای همگان واضح است قیمت پایین کالا‌های تولیدی در چین است. به همین دلیل واردات از کشور اژدهانشان چین یکی از محبوب‌ترین نوع واردات محسوب می‌شود، اما همه با قوانین و مراحل کلی واردات اجناس از چین آشنا نیستند. به همین خاطر شاید در نگاه اول موضوعی پیچیده به نظر برسد.

برای واردات از چین با کمترین هزینه و در سریع‌ترین زمان با شرکت بازرگانی وانیکس کلیک کنید.

چطور از چین وارد کنیم

کشور چین دارای رتبه اول واردات به ایران است. یعنی اولین شریک تجاری ما در جهان شناخته می‌شود؛ پس اگر بخواهیم وارداتی هم داشته باشیم، بهترین گزینه همین کشور پیشرفته چین است، اما این عملیات نیز مانند بقیه کار‌های دنیا شامل یک سری قوانین و مقررات خاص خود است.

قبل از هر چیز شما باید یک نیازسنجی بسیار دقیق از بازار هدف خود داشته باشید. یعنی اگر می‌خواهید بر فرض مثال گوشی از چین وارد کنید، حتما یک تحقیق کلی در مورد اوضاع گوشی‎‌های موجود در بازار انجام دهید. همچنین بازار گوشی‌های چینی را نیز مطالعه کنید و به یک برآیند کلی از اینکه چه نوع گوشی مدنظر شماست، برسید. اینکار تعیین می‌کند که با وارد کردن گوشی چینی چه مقدار سود در انتظار شماست.

فاکتور بفرستید و خرید کنید

مرحله بعدی که باید برای واردات از چین انجام دهید، ارسال فاکتور خرید به شرکت مورد نظر است. این مرحله همان ارسال حواله بوده که به شرکت چینی اطمینان خرید از جانب شما را می‌دهد. اصطلاحا این فاکتور را پرفورما می‌نامند.

پرفورما شامل یک سری مشخصات مثل مشخصات خریدار، مشخصات فروشنده، شرح کیفی محصولات خریداری شده مثل ابعاد و وزن و شماره تعرفه گمرکی و ... است. در این پیش فاکتور توضیح داده می‌شود که چطور حواله ارزی تحویل داده می‌شود.

البته واگذاری این کار به یک شرکت با تجربه که با قوانین حقوقی نوشتن پرفورما آشنا باشد، منطقی‌تر است. ما به شما شرکت وانیکس را توصیه می‌کنیم. اما آیا برای انتقال اجناس به داخل کشور باید خودمان به چین سفر کنیم؟

کارگو در چین با وانیکس

اجناس خریداری شده توسط شما، باید از طریقی به کشور وارد شود. اگر به بندر‌ها رفته باشید، می‌بینید که کشتی‌های تجاری با کانتینر‌های عظیمی در بندر‌ها پهلو گرفته‌اند. این کانتینر‌ها همه شامل اجناسی هستند که قرار است به کشور وارد شوند. اما آیا برای واردات از چین لازم است که از طریق کشتیرانی اقدام کنید؟

امروزه اکثر و شاید تمام واردات خارجی به داخل کشور از طریق کارگو انجام می‌شود. کارگو یک نوع روش حمل بار‌های خریداری شده توسط شما و انتقال آن به داخل کشور با استفاده از هواپیما‌های غیر مسافربری است.

چرا واردات از چین سودآور است؟

اگر شما می‌خواهید گوشی وارد کنید، بعد از ارتباط با شرکت چینی و ارسال فاکتور، باید به سراغ یکی از شرکت‌های حمل و نقل رفته و درخواست کنید که بارهای‌تان را از طریق کارگو وارد کشور کنند. می‌بینید که خرید و واردات کالا از کشور چین بسیار ساده‌تر از چیزی است که در لحظه اول به ذهن می‌رسد. در واقع به همه مراحل فکر شده و برای آن‌ها راه حل طراحی شده است.

برای کارگو در چین، با کمترین هزینه و در سریع‌ترین زمان با شرکت بازرگانی وانیکس کلیک کنید.

ترخیص کالا در چین با شرکت بازرگانی وانیکس

حال که همه چیز به خوبی و خوشی طراحی شده تا شما بتوانید واردات از چین را با خیال راحت انجام دهید، بد نیست که کمی هم قوانین ترخیص کالا را بشناسید. شاید با خود بگویید که بالاخره با وارد شدن کالا به داخل کشور ترخیص کردن آن مرحله ساده‌ای بوده و کار چندانی نیاز ندارد.

چرا واردات از چین سودآور است؟

درست فکر کرده‌اید، اما می‌دانید که رعایت قانون همیشه مهم بوده و نیازمند دقت فراوان است. برای ترخیص کالا‌های وارداتی از چین نیز لازم است که همه قوانین گمرکی را رعایت کنید. مدارکی که برای ترخیص کالا به گمرک تحویل داده شود عبارتست از:

بارنامه، پرفورما، پکینگ لیست و گواهی مبدا. اگر اجناس وارداتی توسط شما دارای منع قانونی باشد، آنگاه به شما کارت ترخیص داده می‌شود که به اجناس وارداتی شما وجهه قانونی می‌دهد. قبل از هر اقدامی بد نیست که نگاهی کلی به اجناسی که منع قانونی برای واردات ندارند بیاندازید.

برای ترخیص کالا از چین با وانیکس، با کمترین هزینه و در سریع‌ترین زمان با شرکت بازرگانی وانیکس کلیک کنید.

دیگه برای واردات از چین چه کار کنیم؟

مشخص است که علت جذاب بودن واردات از چین به خوبی نمایان شد. اولا ارزان‌ترین و متنوع‌ترین کالا‌ها توسط کشور چین ساخته می‌شود. در ثانی بزرگترین شریک تجاری کشور ما، چین است. در نهایت همه شرکت‌های وارداتی و حمل و نقل بین‌المللی با شرکت‌های چینی در ارتباط بوده و به اصطلاح کارگو در چین را دارند.

پس معطل چه هستید؟ اگر کالایی مد نظر دارید که می‌خواهید به تعداد زیاد و البته با کیفیت مناسب و صد البته به روشی ساده وارد کشور کنید، کافی است به شرکت‌های چنی توجه کنید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر