بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
اقدام بیش از ۳۸ هزار واحد جهت دریافت تسهیلات بافت فرسوده
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در یک سال اخیر بالغ بر ۳۸ هزار واحد به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات بانکی برای نوسازی واحد‌های فرسوده معرفی شده‌اند.
کد خبر : ۲۶۵۵۹۷

بافت فرسوده

بورس نیوز: محمد آئینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار کرد: در یک سال اخیر بالغ بر ۳۸ هزار واحد به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات بانکی برای نوسازی واحد‌های فرسوده معرفی شده‌اند.

وی گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۱ هزار و ۳۱۲ واحد بوده، رشد ۲۴۵ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: این امر بیانگر استقبال سازنده‌ها از برنامه‌ها و حمایت‌های دولت و شهرداری‌ها در نوسازی بافت‌های فرسوده است. وی با اشاره به این که روند صدور پروانه‌های نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری کشور صعودی شده است تصریح کرد: رشد ۵۷ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در پاییز سال جاری نسبت به سال گذشته در شهر تهران گواه این امر است.

آئینی خاطرنشان کرد: هنوز سهم نوسازی بافت‌های فرسوده از تسهیلات اشتغال زایی تبصره ۱۸ ابلاغ نشده است که در صورت ابلاغ می‌تواند باعث جلب متقاضیان بیشتری شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد: ابلاغ تسهیلات بانکی ارزان قیمت از محل تسهیلات اشتغال زایی تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری و استفاده از ظرفیت مصوبه تشویقی شورای عالی معماری و شهرسازی ایران می‌تواند تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی سالانه ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده در برنامه جهش تولید مسکن را تضمین کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کلنگ زنی ۱۱ هزار طرح ساخت مسکن در تهران
مدیر عامل سازمان نوسازی تهران گفت:

کلنگ زنی ۱۱ هزار طرح ساخت مسکن در تهران

بسته جدید تشویقی شهرداری تهران برای بافت فرسوده
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

بسته جدید تشویقی شهرداری تهران برای بافت فرسوده

ارسال نظر