بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
تبادل نظر دوجانبه ایران و مصر برقرار است
سخنگوی وزارت خارجه گفت: رابطه و گفتگوی دوجانبه بین دو کشور از طریق دفاتر حافظ منافع دو کشور در تهران و قاهره همواره برقرار بوده است و دو طرف اساساً مشکلی برای گفتگو، دیدار و تبادل نظر دو جانبه با یکدیگر ندارند.
کد خبر : ۲۶۵۸۴۹

ایران و مصر مشکلی برای تبادل نظر دوجانبه ندارند

بورس نیوز: ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص تشکیل ائتلاف‌هایی با حضور ایران، چین و روسیه اظهار کرد: ایران مبتنی بر نگاه اصولی و سازنده جمعی به ویژه همکاری‌های منطقه‌ای، آمادگی همکاری با همه طرف‌هایی که به طور صادقانه، جدی و عملی آمادگی همکاری دارند، دارد.

وی افزود: ایران از هرگونه تلاش در این مسیر مبتنی بر نگاه سازنده خود استقبال می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: ایران از همکاری برای صلح و نیز مقابله با یک جانبه گرایی در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی از هر سازوکار مشترک مبتنی بر مصالح و منافع جمعی بین المللی که به تأمین امنیت برای بشریت کمک می‌کند، استقبال می‌کند.

کنعانی تاکید کرد: ایران پیشنهاداتی برای استفاده در مجموعه‌های سازمان ملل متحد در سال‌های گذشته ارائه و مطرح کرده است که به تصویب رسیده است. در چارچوب‌های منطقه‌ای نیز تاکنون در این زمینه گفتگو و تبادل نظر مبتنی بر سیاست همسایگی و تاکید بر سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه همکاری‌های منطقه‌ای بهترین راه برای امنیت مشترک است، وجود داشته که در این زمینه آماده گفتگو و تبادل نظر با همه طرف‌هایی که در همین چارچوب تلاش مشترک دارند را اعلام می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص آخرین وضعیت روابط ایران و مصر، گفت: در حاشیه اجلاس بغداد ۲ در چارچوب گفتگو‌هایی که در حاشیه اجلاس بین وزیر امور خارجه ایران با سایر مقامات شرکت‌کننده در این اجلاس صورت گرفت، گفتگوی کوتاهی نیز بین وزیر امور خارجه مصر و السیسی، رئیس جمهور این کشور صورت گرفت. گفتگو‌ها مثبت و دارای روح مثبت و توأم با علاقه بود.

وی افزود: در سطوح دوجانبه گفتگو در زمینه حل و فصل موضوعات کنسولی مشترک میان دو کشور وجود دارد. رابطه و گفتگوی دوجانبه بین دو کشور از طریق دفاتر حافظ منافع دو کشور در تهران و قاهره همواره برقرار بوده است و دو طرف اساساً مشکلی برای گفتگو، دیدار و تبادل نظر دو جانبه با یکدیگر ندارند.

کنعانی تصریح کرد: در عین حال دولت عراق و نخست وزیر این کشور اعلام کرد که آمادگی دارد جهت کمک به شکل گیری گفتگو‌های مقامات دو کشور ایران و مصر مساعدت کند. ایران از توسعه روابط استقبال می‌کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر